اخبار عمومی

به زودی ارز دیجیتال شرکت بزرگ IBM روی بلاکچین استلار

شرکت IBM، غول بزرگ نرم‌افزاری دیروز ۱۵ می اعلام کرد که قصد دارد با همکاری شرکت استارت‌اپی Veridium، یک ارز مجازی روی بستر بلاکچین استلار ایجاد کند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

در ادامه این خبر که دیروز منتشر شد، IBM و Veridium اعلام کردند هدف از این کار یک حرکت مثبت در زمینه محیط زیست می باشد. شرکت‌های بزرگ در دنیا، آلودگی‌های زیست محیطی زیادی تولید می‌کنند و IBM قصد دارد با این کار کمی از میزان این خسارات وارده را کاهش دهد. درآمد حاصل از فروش توکن  Verde  قرار است برای احیا و بازیابی قسمتی از جنگلی در جزیره بورنئو در اندونزی استفاده شود.

تاد لمونز، مدیر و بنیانگذار Veridium اظهار داشت:

برای سال‌ها، ما در تلاش برای کاهش اثرات زیست‌محیطی در هر نقطه از زمین بوده‌ایم. با این حال، راه‌حل‌های پیشین هنوز پیچیدگی‌ها و هزینه‌های قابل‌توجهی دارند. ارزهای دیجیتال برای کمک به شرکت‌ها و سرمایه گذاران نهادی طراحی شده‌اند.

این طرح تنها یک برنامه آزمایشی نیست و توکن‌ها محدود به یک بلاکچین خصوصی نیست که تنها برای شرکت‌های خاصی در دسترس باشد. در حقیقت ایجاد این مشارکت بین IBM و استلار یک دسترسی جهانی برای اهداف مورد نظر ممکن می‌کند.

بریجت ون کرالینگن، مدیر ارشد پلت‌فرم‌های صنعتی آی بی ام و بخش بلاکچین گفت:

با استفاده از یک شبکه مجوزدار بلاکچین عمومی، ما می‌توانیم به ایجاد یک بازار پایدار جدید کمک کنیم که هم برای تجارت و هم برای جهان خوب است.

او در پایان ادامه داد:

این حرکت یک نمونه عالی از نحوه بازسازی صنایع توسط بلاکچین است، در این مورد یک رویکرد کارآمدتر و شفاف ایجاد شده که به افراد و شرکت‌ها قدرت می‌دهد تا در بهبود محیط‌زیست نقش ایفا کنند.

این اواخر صحبت‌های زیادی در مورد همکاری شرکت‌های بزرگ و سرمایه ‌گذاری آنها در بلاکچین می شنویم. شکی نیست که این اخبار به پیشرفت تکنولوژی بلاکچین کمک می‌کند، اما باید به این موضوع هم دقت شود که این اتفاقات درصورت پیاده‌سازی کامل و به بار نشستن پروژه، می‌تواند اثرات خود را در جامعه تکنولوژی بگذارد.

نظر شما چیست؟ آیا دنیای ارزهای دیجیتال، چشم‌انداز جدیدی به مسائل زیست محیطی خواهد داشت؟

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا