اخبار بلاکچین

هک شدن قرارداد هوشمند؛ سرقت ۸ میلیون دلار از پروژه KICKICO!

KICKICO پروژه عرضه اولیه پول ICO که بر روی پروتکل بلاک چین اتریوم راه اندازی شده بود در تاریخ ۲۷ جولای هک شد و بیش از ۷۰ میلیون KICK به ارزش ۷.۷ میلیون دلار از دست داد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

حمله به قرارداد هوشمند

برخلاف اکثر ارزهای دیجیتال، شبکه های بلاک چین و تلاش های هک توکن، حمله امنیتی KICKICO موجب شد که هکرها بتوانند با دسترسی به کلید خصوصی قرارداد هوشمند کیک کوین KickCoin ،دسترسی مستقیم به قرارداد هوشمند شبکه بلاک چینی KICKICO داشته باشند.

در طی مدت زمانی که هکرها به قرارداد هوشمند KickCoin دسترسی کامل داشته اند، آنها توانستند ۴۰ آدرس را از بین ببرند و ۴۰ حساب جدید با همان موجودی ایجاد کنند که اساسا دارایی کاربران را از آن ۴۰ حساب متفاوت دزدیده اند. دارایی سرقت شده از شبکه بلاک چین KICKICO به طور دائم از بین نرفته بود بلکه کپی شده بود. KICKICO در یک بیانیه اعلام کرد:

ما با یک حمله امنیتی مواجه شده ایم که باعث شد هکرها به حساب قراردادهای هوشمند KICK (توکن پلتفترم KICKICO دسترسی) پیدا کنند. پس از اینکه چندین قربانی شکایت هایی درمورد اینکه نمی توانند توکن هایی به ارزش ۸۰۰ هزار دلار خود را در کیف پول بیابند از این اقدام هک مطلع شدیم.

تیم KICKICO چندین روز پس از این اتفاق توانست دسترسی به قراردادهای هوشمند خود را بدست آورد و کلید خصوصی جدیدی را با کلید خصوصی قبلی کیف پول سرد خود جابه جا کند تا از شبکه و دارایی دیگر کاربران محافظت کند. تیم KICKICO در این راستا بیان کرد:

به لطف واکنش سریع جامعه و کار تیمی ما، توانستیم که کنترل توکن ها را دوباره در دست بگیریم و با جایگزینی کلید خصوصی اصلاح شده با کلید خصوصی کیف پول سرد از سرقت های آتی جلوگیری کنیم.

تیم KICKICO در بیانیه رسمی خود تاکید کرد که این شرکت به صاحبان آن ۴۰ حساب کیک کوین پرداخت خواهد کرد و ۴۰ کیف پول برای آنها ایجاد می‌کند.

توسعه دهندگان KICKICO اعلام کردند که پس از اینکه کیک کوین طی دو هفته گذشته رشد چشمگیری داشته است و قیمت آن از ۰.۰۴ (قیمت ICO ) به ۰.۱۲ رسیده است هکرها شبکه KICKICO را مورد هدف قرار داده اند.

با این حال چنین ادعایی برای توجیح حمله امنیتی یا یک حمله هک موفق مناسب نمی باشد، با توجه به این که هر دارایی دیجیتال، توکن های ICO و پروژه بلاک چینی اهداف صدها هزار هکر پیشرفته در سراسر جهان قرار می گیرند.

مشکل مشابه با Bancor

بنکور (Bancor) چهارمین ICO بزرگ دنیا که 150 میلیون دلار بدست آورده بود حدود دو هفته پیش در 10 جولای 13.5 میلیون دلار از دارایی هایش را در یک حمله هک از دست داد. Bancor در بیانیه رسمی خود اعلام کرد:

کیف پولی که برای ارتقای چندین قرارداد هوشمند مورد استفاده قرار می گرفته هک شده است. سپس از این کیف پول برای برداشت اتر به مبلغ 12.5  میلیون دلار از قرارداد هوشمند BNT استفاده شده است.

خوشبختانه در مورد Bancor کیف پول هیچ کاربری به خطر نیافتاده و از آن دزدیده نشده است اما این وضعیت محققان و کارشناسان ارز دیجیتال را به انتقاد از ساختار شبکه Bancor تحریک کرد.

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
5 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا