سرمایه گذاریمقالات عمومی

افزایش سرمایه گذاری بانوان در ارزهای دیجیتالی

بدون شک این امر غیرقابل انکار است که صنعت کریپتوکارنسی به صورت عمده تحت اختیار آقایان بوده است. با این حال اکسچنج LBE، یکی از معروف‌ترین صرافی‌های بریتانیا، در این زمینه تحقیقاتی انجام داده است که تغییرات مثبت مشارکت بانوان را بازگو می‌کند.

این تحقیق نشان می دهد که سرمایه گذاری بانوان در شش ماه گذشته از ۶ درصد به ۱۳ درصد رسیده است و تمایل آنها به سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال در شش ماه گذشته دو‌برابر شده است.

جالب توجه است که تمایل به سرمایه گذاری در فضای کریپتوکارنسی افزایش چشمگیری داشته است. با ادامه پیشرفت‌ها در حوزه دیجیتال و سایر بخش‌های اجتماعی-اقتصادی، توجه به قدرت ارزهای دیجیتالی و سایر فناوری‌های مربوطه روز به روز بیشتر می‌شود.

اگنس دی رویر یکی از تحلیلگران کسب و کار در LBE می‌گوید:

باور اشتباهی وجود دارد که ارزهای دیجیتالی تحت اختیار مردان است، در حالیکه در چند ماه گذشته شاهد ورود صدها خانم به این حوزه بوده‌ایم. تعدادی از سرمایه‌گذاران شناخته شده و تاثیرگذار در این حوزه، بانوان بوده‌اند.

بر اساس آمارهای LBE، از هر پنج سرمایه گذار خانم یک نفر، ارز دیجیتال را یک سرمایه گذاری سودآور و پر منفعت می‌داند. هرچند این تحقیق در کشورهای محدود و گروه‌های خاصی صورت گرفته است ولی با این حال رشد روز افزون ورود بانوان به این حوزه قابل چشم‌ پوشی نیست.

در مقابل این رشد، تمایل آقایان به ارز دیجیتالی ثابت مانده است که این موضوع می تواند منجر به سلطه کامل بانوان در چند ماه آینده شود. افزایش سرمایه گذاری بانوان در فضای کریپتوکارنسی به رقم های چشمگیری خواهد رسید. همچنین گزارشات بیان می کنند که بانوان نسبت به آقایان ۵۰ درصد کمتر در معرض سرمایه گذاری‌های غیر منطقی می باشند. این موضوع بیان می کند که آنها کمتر ترس از دست دادن (فومو) دارند.

افزایش بانوان در حوزه کریپتوکارنسی، باعث تشدید فومو در بازار می شود که تحلیلگران این امر را دلیل رشد ارزهای دیجیتال در سال گذشته می‌دانند که در خلال آن، ارزش بیت کوین از ۱,۰۰۰ دلار به ۲۰,۰۰۰ دلار رسید.

یکی از بانوان شاخص در صنعت کریپتوکارنسی خانم ویرجیانا رومتی، مدیر عامل شرکت IBM می‌باشد. وی یکی از تاثیرگذارترین زنان حوزه ارزهای دیجیتالی است که بیان کرده است شرکت IBM در آینده تمرکز بیشتری بر فضای کریپتو و پروژه‌های بلاک چین خواهد داشت.

هرچند هنوز تعداد بانوان تاثیرگذار در فضای ارزهای دیجیتالی کم می‌باشد، با این حال گزارش اخیر LBE از رشد این تعداد خبر می دهد.

منبع
zycrypto

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا