اخبار بلاکچیناخبار عمومی

آیوتا و فولکس واگن؛ آغاز همکاری برای اتومبیل‌های خودران

آیوتا (IOTA) برای آپدیت نرم افزاری اتومبیل‌های خودران شرکت فولکس واگن انتخاب شد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

اینترنت اشیا و تکنولوژی اتومبیل‌های خودران توسط فولکس واگن در حال پیشرفت است. این شرکت در این راستا گامی رو به جلو برداشته است و در پی آن همکاری خود را با آیوتا در کنفرانس Cebit که بزرگترین رویداد کامپیوتری دنیاست اعلام کرد.

شرکت آلمانی اتومبیل سازی فولکس واگن اخیرا همکاری خود را با آیوتا که یک پروژه بلاک چینی مبتنی بر اینترنت اشیاء است اعلام کرد. این دو شرکت آماده ارائه مستندات جدیدی از مفهوم استفاده از شبکه tangle آیوتا هستند.

این مفهوم قصد دارد یک مشکل اصلی در مورد نحوه توزیع به روزرسانی نرم افزارهای شفاف، پایدار و ایمن به شبکه اتومبیل های خودران را از طریق (over the air (OTA حل کند. با توجه به ماهیت فعلی مالکیت داده‌ها و متمرکز بودن آنها، هیچ تضمینی وجود ندارد که اطلاعاتی که توسط وسایل نقلیه دریافت می‌شود صادقانه و مطمئن باشد، مگر اینکه از یک دفتر کل توزیع شده و یا نوعی از آن استفاده شود.

همچنین، با توجه به اینکه وسایل نقلیه خودران در جهان در حال گسترش است، نیاز فوری به یک سیستمی وجود دارد که نه تنها می‌تواند رکوردهای غیرمتمرکز از هر بروزرسانی را داشته باشد، بلکه می‌تواند به افزایش دسترسی به شبکه و همچنین افزایش بازدهی آن کمک کند. امنیت یکی دیگر از عواملی است که باید برای ایمنی بیشتر در نظر گرفته شود.

مدیر دیجیتال فولکس واگن و عضو هیئت نظارت بر انجمن آیوتا تأیید می‌کند که با استفاده از tangle و شبکه منحصر به فرد آیوتا، روش DLT یک روش مطمئن و شفاف است، که فولکس واگن نیاز دارد در رابطه با پروژه اتومبیل‌های خودران خود از آن استفاده کند. وی همچنین اذعان کرد که آیوتا به عنوان یک مثال بسیار خوبی از تکنولوژی دفتر کل توزیع شده است که می‌توان در آینده از آن استفاده کرد.

منبع
cryptovest

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا