رمزارز در ایران

حذف دلار آمریکا از معاملات ایران و اروپا؛ فرصتی برای خودنمایی ارزهای دیجیتال

طبق نظر مکس کیسر، مجری برنامه «گزارش کیسر» Russia Today، بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تهدید آمریکا برای مجازات شرکت‌های اروپایی دارای تجارت با ایران، فرصت خوبی برای کنار گذاشتن دلار آمریکا به وجود آورده است.

کیسر می‌نویسد:

آمریکا از دلار به عنوان اسلحه‌ای برای برقراری هژمونی دلار و سلطنت آمریکا، استفاده می‌کند. دنیا حالا به وضوح متوجه شده است که دلار آمریکا یک طرح پونزی در دست بانک مرکزی آمریکاست و پشتوانه آن اعمال بیش‌ از حد خشونت‌آمیز پنتاگون است که بودجه چند تریلیون دلاری آن صرف جنگ، شکنجه و مداخله در انتخابات‌های سراسر جهان می‌شود.

طبق گفته کیسر، اگر شرکت‌های اروپایی علی‌رغم تصمیم اتحادیه اروپا برای خنثی کردن تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران، همچنان به اطاعت از آمریکا تن دهند و ایران را از لحاظ مالی سانسور کنند، مقامات بروکسل باید تمام خطوط اعتباری این شرکت‌ها را قطع کنند، حتی اگر این کار به معنای قطع ارتباط این شرکت‌ها با بانک‌های اروپا و یا ایجاد بانک‌های با ارزهای دیجیتالی باشد.

او ادامه داد:

باید پیام واضحی (به آمریکا) فرستاده شود. دولت‌های مسئول باید سیستم تجاری و مالی جهان را از فساد بانک‌های مرکزی، عوامل آنها در بانک‌داری و سیستم غیرقابل تحمل دلار به عنوان ارز ذخیره جهان، رها کنند. چرا که این سیستم باعث شده است جهان بهای ماجراجویی‌های نظامی آمریکا و طرح پونزی دلار را پرداخت کند.

روز جمعه، کمیسیون اروپا قانون ۱۹۹۶ را دوباره فعال کرد که طبق آن شرکت‌های اروپایی از رعایت تحریم‌های آمریکا منع شده‌اند و شرکت‌هایی که این قانون را رعایت نکنند می‌توانند مجازات شوند. این قانون در صورت متضرر شدن احتمالی شرکت‌های اروپایی به خاطر معامله با ایران، پرداخت غرامت به این شرکت‌ها را امکان‌پذیر کرده و آنها را قادر به طرح دعاوی متقابل خواهد کرد.

شاید اگر دلار آمریکا از روابط بین ایران و اروپا کنار گذاشته شود، ارزهای دیجیتال را بتوان به عنوان یک راهکار جدید و جذاب معرفی کرد. در ادامه‌ی این خبر، مقاله‌ی زیر کمک زیادی به آشنایی با راهکار ارزهای دیجیتال در دوران تحریم‌ها می‌کند.

نظر شما درباره‌ی کنار گذاشتن دلار در روابط ایران با اروپا چیست و آیا ارزهای دیجیتال می‌توانند تاثیر بسزایی بعد از خروج دلار داشته باشند؟

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا