رمزارز در ایران

هکرهای ایرانی با استفاده از باج افزار ، بیتکوین دریافت می کنند!

طبق بیانات کارشناسان امنیت سایبری در گفتگو با The Wall Street Journal، همانطور که ایالات متحده آماده تحمیل تحریم های گوناگون بر ایران است، هکرها در این کشور در حال کار بر  باج افزار برای تامین بیتکوین هستند.

گروه اطلاعاتی و امنیتی Accenture PLC پنج  ایرانی که باج افزار ساخته اند را در دو سال گذشته تعقیب می کند. به گفته جیم گوینن،  هکرها امیدوار هستند که دریافتی ها را به صورت ارزهای دیجیتال به دست آورند.

چندین سرنخ این باج افزار ها را به ایران متصل می کند. این نمونه ها شامل پیام های فارسی هستند که به کامپیوترهای ایرانی متصل هستند. Accenture در گزارش اخیر خود اشاره کرد که این باج افزار می تواند توسط احزاب طرفدار دولت ایران، جنایتکاران و یا هر دو صورت گیرد.

باج افزارها هر ساله شرکت های تجاری و دولتی را تحت تأثیر قرار داده است و سیستم های پرداخت را در آژانس حمل و نقل شهری سان فرانسیسکو، بیمارستان ها و حمل و نقل دریایی انگلیس غیر فعال کرده است. دولت در برخی موارد از هکرها پشتیبانی کرده است تا ارز دیجیتالی به سرقت رفته قربانیان را باز پس بگیرد.

شبکه Palo Alto و Symantec Corp در ماه گذشته گزارش هایی مبنی بر نقش ایران در سرقت اطلاعات منتشر کردند.

استخراج کریپتو به ایران متصل است

نرم افزار استخراج کریپتو که از قدرت پردازشی کامپیوترها برای استخراج ارزهای دیجیتالی استفاده می کند نیز با ایران مرتبط است. Accenture به نرم افزار استخراج کریپتو که در شبکه های مشتریان خاورمیانه نصب شده است و با سرنخ های دیجیتالی به ایران متصل می شود، اشاره کرد.

گوینن گفت که نرم افزار استخراج کریپتو مشکلاتی در تسهیلات گاز و نفت در خاورمیانه ایجاد کرده است. وی  همچنین سرقت میلیونها دلار  را در چرخه محاسبات کامپیوتری در سال گذشته تخمین زده است.

ایران اتهام وارده را رد کرد

ایران ادعا کرده است که در حملات سایبری دخیل نبوده و خود قربانی  این اتفاق شده است.

یک حمله سایبری به نام Stuxnet که توسط ایالات متحده آمریکا و اسرائیل ، حدود یک دهه قبل آغاز شده بود باعث از کار افتادن سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم در برنامه هسته ای ایران شد. به گفته مقامات دولتی و محققان امنیتی، ایران از آن زمان تا کنون بر افزایش قابلیت های سایبری خود تمرکز کرده است. کیت الکساندر، مدیر اجرایی شرکت IronNet Cybersecurity و مدیر سابق فرماندهی سایبری آمریکا و آژانس امنیت ملی، بیان کرد که استخراج و دزدی کریپتو، راهی برای دستیابی به نقدینگی کشورها برای سود سریع است.

 گوینن در بخشی از صحبت هایش گفت:

هکرها مالکیت معنوی را نیز به سرقت برده اند.

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا