اخبار آلتکوین

مدیر شرکت جی پی مورگان: ارزهای دیجیتال کلاهبرداری هستند!

جیمی دیمون ، مدیر عامل شرکت جی پی مورگان (JPMorgan) مجددا نظرات انتقادی بیشتری در مورد بیت کوین بیان کرد و ارز دیجیتال را یک نوع کلاهبرداری خواند و گفت هیچ علاقه ای به این حوزه ندارد.

دیمون در نشست سالانه ای که در شهر آسپن برگزار شد سخنرانی کرد. در این سخنرانی و در بخش ارائه نظرات کلی درباره چشم انداز اقتصادی ایالات متحده، درباره ارز دیجیتال نیز سخن گفت.

سخنان او خیلی زود توسط منابع اقتصادی برجسته در رسانه های اصلی و آنلاین تکرار شد. این سخنان به ویژه توسط نوریل روبینی بسیار منعکس شد. وی در سال جاری به دلیل موضع انتقادی نسبت به بیت کوین معروف شده است.

دیمون اظهار کرد دولت ها به دلیل عدم توانایی در کنترل ارز دیجیتال ممکن است آن را متوقف یا ممنوع کنند.

این فرد پرنفوذ مالی در مورد ارز دیجیتال نظرات متغیری داشته است. وی در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ بیت کوین را کلاهبرداری بیش نخواند و سپس موضع خود را تغییر داد و بیان کرد که از انتخاب آن کلمات پشیمان است.

وی در ماه اکتبر گذشته به خبرنگاران گفت من ارز دیجیتال را در رده مسائل مهم جهان قرار نمی‌دهم. اما دیگر درباره بیت کوین صحبت نخواهم کرد.

دیمون در ماه ژانویه به قول خود پایبند بود و وقتی از او  در مورد حرکت بازار و نظر او درمورد اینکه بیت کوین کلاهبرداری است سوال پرسیده شد وی گفت نمی‌تواند به این سوال پاسخ دهد و همچنین افزود او در مورد ارز دیجیتال شکی ندارد.

وی در آخرین مصاحبه خود از نظردهی درمورد کریپتو خودداری کرد و مجددا بیان کرد که من نباید درباره ارز دیجیتال صحبت کنم. در همان مصاحبه دیمون فناوری بلاک چین را واقعی خواند و افزود که غول های بانکداری در حال آزمایش و بررسی بلاک چین هستند و از این فناوری استفاده خواهند کرد. در واقع این سخنان بدان معنی است که ارز دیجیتال واقعی نمی‌باشد.

از آن زمان به بعد صحبت های مختلفی از جانب منابع دیگر JPMorgan گفته شد. دنیل پینتو رییس این شرکت بیان کرد ارزهای دیجیتال واقعی هستند اما نه در شکل و فرم فعلی. وی افزود که مدیران اجرایی فضای کریپتو را مورد بررسی قرار می‌دهند و حواسشان به این حوزه می‌باشد در حالی که غول تجاری و مالی گلدمن ساکس خبر از کار بر روی ارائه قرارداد های آتی بیت کوین داده است.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا