اخبار بلاکچیناخبار عمومی

امروز برای بلاکچین مانند دهه ۹۰ میلادی برای اینترنت است!

جوزف لوبین بنیان گذار شرکت ConsenSys، در مصاحبه با خبرگزاری کوین تلگراف گفت پدیده بلاک چین به دلیل پیچیدگی هایی که دارد مستلزم زمان بیشتری است تا از اینترنت پیشرفته تر و همه گیرتر شود.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

لوبین که همچنین یکی از بنیان گذاران اتریوم است، با اشاره به رشد تصاعدی بلاک چین در صدها پروژه عملی بیان کرد این فناوری همانند اینترنت در دهه ۹۰ میلادی در حال توسعه است.

لوبین براساس موارد استفاده بلاک چین برای ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز پیشنهاد کرد که فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) می تواند بیشتر از اینترنت در جامعه نفوذ پیدا کند و باعث ایجاد اینترنت غیرمتمرکز و یا نسل سوم وب (Web۳) شود. لوبین با این حال پیش بینی می کند که پذیرش بلاک چین در مقیاس بزرگتر نسبت به اینترنت زمان بیشتری را صرف خواهد کرد:

پروژه های بلاک چین مردم را قادر به ساخت پدیده های مفیدتری می کند. دقیقا به همین شیوه اینترنت توسعه یافت. از آنجا که بلاک چین از اینترنت پیچیده تر است مدت زمان بیشتری در خصوص توسعه آن صرف خواهد شد. از سوی دیگر به دلیل اینکه ما بر روی موضوعاتی مانند ارزهای دیجیتال کار می کنیم، بلاک چین نسبت به اینترنت در جامعه بیشتر نفوذ خواهد کرد. همه چیز در Web۳ به صورت شبکه درخواهد آمد.

لوبین بر این واقعیت تأکید کرد که ConsenSys به عنوان یک شرکت توسعه زیرساخت های استارتاپ متمرکز بر اتریوم، قبل از انتشار این شبکه و با هدف ساخت ابزارها و زیرساخت های مناسب برای ایجاد یک اکوسیستم غیرمتمرکز عرضه شد تا اتریوم بتواند در این اکوسیستم  فعالیت کند. لوبین هم چنین بر این نکته تاکید کرد که این شرکت به جای کنترل اکوسیستم، تمایل به پیشرفت آن دارد. وی توضیح داد:

شرکت ConsenSys فعالیت های گوناگونی دارد، اما به دنبال کنترل اکوسیستم نیست. ما علاقه مند به ترویج و توسعه این اکوسیستم هستیم.

وقتی که در مورد انتقال اینترنت فعلی به نسل سوم از او پرسیده شد، لوبین به جای مقایسه ConsenSys با ابر شرکت های اینترنتی  نظیر فیسبوک و گوگل به حضور شرکت های IBM، مایکروسافت، اکسنچر (Accenture) و دیلویت (Deloitte) به عنوان شرکت های متمرکز در بلاک چین اشاره کرد.

لوبین اوایل سال جاری پیش بینی کرد که جامعه جهانی در حال حرکت به سوی جهانی مبتنی بر نظارت غیرمتمرکز است. او همچنین از این ایده حمایت کرد که بیت کوین به عنوان “طلای دیجیتال” جهان باقی خواهد ماند، در حالی که اتریوم نقش سوخت و محرک اکوسیستم های غیرمتمرکز را ایفا خواهد کرد.

نظر شما در مورد توسعه و قابلیت های بلاک چین چیست؟

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا