رمزارز در ایران

مدیرعامل پست بانک ایران از تدوین سند ارز دیجیتال خبر داد!

 

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

مدیرعامل پست‌‌بانک ایران از تدوین سند ارز دیجیتال خبر داد و اذعان داشت که برای ۱۰۰ هزار نفر از روستائیان کارت بانک اعتباری ارائه می‌شود.
خسرو فرحی مدیرعامل پست بانک ایران در نشست خبری که هم‌زمان با روز خبرنگار برگزار شد با بیان اینکه دو وظیفه اصلی بر عهده این بانک است، گفت:

نخست پست بانک به عنوان یک بانک توسعه‌ای و‌تخصصی حوزه ICT کشور وظیفه دارد تا ضمن ارایه مشاوره از طرح‌های توسعه‌ای دولت تامین منابع مالی مورد نیاز آنها را برعهده گیرد که اصلی‌ترین وظیفه پست بانک است.

وی با اعلام اینکه در یکساله منتهی به تیرماه، پست بانک در مجموع حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال به شرکت‌های بزرگ، کوچک و استارت آپ‌ها اختصاص داده است، افزود:

پست بانک با توجه به گستردگی که در کشور دارد به عنوان یک شبکه بانکی در هشت هزار نقطه کشور دارای شعبه و باجه است تا دسترسی مردم را در نقاط مختلف شهری و روستایی کوچک به خدمات خود فراهم آورد.

فرحی وظیفه دیگر پست بانک را تامین مالی کسب و کارهای کوچک و‌ خرد روستاییان و مردم در مناطق دور افتاده دانست و اظهار کرد:

برای نخستین بار از کارت اعتباری روستایی که برای تامین هزینه‌های کسب و کارهای روستایی رونمایی شد که قرار است در فاز اول در دسترس ۱۰۰هزار نفر از روستاییان قرار گیرد که فکر می کنیم در تامین نیازهای روستاییان مفید باشد.

مدیرعامل پست بانک همچنین به راه اندازی میز خدمت در این بانک اشاره کرد و ادامه داد:

هم اکنون چه در شعب پست بانک و چه در سایت این بانک بخشی با عنوان میز خدمت وجود دارد که با ورود به آن کلیه خدمات بانک به مشتریان در دسترس قرار دارد که امیدواریم که با تکمیل آن در هفته دولت از میز خدمت پست بانک رونمایی شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه پست بانک با استفاده از پلتفرم جهانی برای حواله وجوهات خارجی را ارسال می‌کند، تصریح کرد:

بعد از برجام پست بانک با امضا تفاهمنامه هایی با تعدادی از کشورها بر مبنای یک پلتفرم جهانی اقدام به جابه جایی وجوهات مردم می کند که بر این اساس روزانه با حد قابل توجهی از درخواست های مردم برای ارسال حوالجات روبرو است.

فرحی درباره آخرین وضعیت تغییر اساسنامه پست بانک نیز گفت:

طبق قانون مصوب شهریور ۹۵، قرار است اساسنامه پست بانک به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی به تصویب هیات دولت برسد که با نظر وزیران اقتصاد، ارتباطات و بانک مرکزی تهیه و تدوین شود که تاکنون یک بار برای انجام اصلاحات عودت داده شده است. مدیرعامل پست بانک یکی از تغییرات اصلی که در پی انجام اصلاحات در اساسنامه این بانک رخ می‌دهد را تبدیل پست بانک به یک بانک توسعه‌ای و تخصصی دانست و گفت: مطابق اساسنامه جدید در مناطق محروم و نقاطی از کشور که بخش خصوصی حضور ندارد، پست بانک مکلف به داشتن حداقل یک شعبه در همه شهرهای کشورهای کشور شده است تا ضمن بهره‌مندی همه مردم از خدمات آن، حمایت از کسب و کارهای روستایی و مناطق محروم نیز با حضور وزارت ارتباطات تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه پست بانک هیچ بدهی به بانک مرکزی ندارد، افزود:

حداقل در سه سال گذشته هیچ افزایش برداشتی از منابع بانک مرکزی از سوی پست بانک صورت نگرفته است اما کماکان حدود ۷۰۰ میلیارد ریال از دولت مطالبات دارد که مورد تایید سازمان حسابرسی قرار گرفته و کارگروهی به همین مناسبت در وزارت اقتصاد تشکیل شده تا در مورد میزان سود آن تصمیم گیری صورت گیرد.

فرحی با بیان اینکه وزیر محترم ارتباطات معتقد است که نباید در مقابل فناوری های نوین حالت انفعالی داشته باشیم، گفت:

از همین رو در مواجه با ارز دیجیتالی بعد از انتشار فراخوانی در همین ارتباط کلیه امکانات کشور در حوزه‌های مختلف بررسی شده و درصدد تدوین سندی توسط وزارت ارتباطات، پست بانک و مرکز پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم تا ملاک کار کشور در قابل بلاکچین و ارز دیجیتال باشد که بعد از تدوین، ذی نفعان می توانند کارشان را انجام دهند. مدیرعامل پست بانک ایران همچنین از حضور نماینده همه ذینفعان ارز دیجتیال در جریان تدوین سند آن خبر داد.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا