اخبار آلتکوینتحلیل اقتصادی

پیش از فروپاشی اقتصاد جهانی بر روی بیت کوین سرمایه گذاری کنید!

کیم داتکام حامی معروف بیت کوین از همه می خواهد تا بر روی بیت کوین و طلا سرمایه گذاری کنند، زیرا دولت آمریکا هر ساله مبلغ ۱ تریلیون دلار به بدهی هایش می‌افزاید که هرگز آنها را پرداخت نخواهد کرد. این بدهی‌ها آمریکا را از بین خواهد برد و سقوط اقتصاد جهانی را به همراه خواهد داشت. کیم در توییتر خود نوشت:

هر ساله ۱ تریلیون دلار به بدهی های آمریکا اضافه می شود! آمریکا هزینه های خود را با وام تامین می‌کند، این وام ها هرگز پرداخت نخواهند شد. امپراطوری آمریکا فرو می‌ریزد و پس از آن اقتصاد جهانی سقوط می‌کند. پیش از آنکه دلار بی ارزش شود، آن را به طلا و بیت کوین تبدیل کنید.

داتکام هم چنین بیان کرد که رییس جمهور ترامپ بسیار مدعی است که می‌تواند وضعیت بدهی ها را سامان ببخشد اما اقتصاددانان معتقدند که اقدامات ترامپ راهی از پیش نخواهند برد و شرایط بدهی ها بهتر نمی‌شود.

هشدارهای داتکام بی اساس نیست

داتکام خود فردی جنجالی است اما با توجه به اینکه کسری بودجه فدرال در ده ماه گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است، هشدارهای وی احتمالا بی اساس نیست. طبق گزارش اخیر دفتر بودجه کنگره، از ۱ اکتبر تا ماه ژوئیه، میزان هزینه ها به ۶۸۲ میلیارد دلار رسیده است که این مقدار ۱۱۶ میلیارد دلار بیشتر از سال پیش است.

افزایش کسری بودجه توسط رییس جمهور این کشور به وجود آمده است. کاهش مالیات دولت ترامپ و توافق کنگره با این طرح باعث افزایش هزینه ها شده است. ترامپ مدعی شده است که کاهش مالیات باعث رشد اقتصادی قویتر، افزایش درآمد حاصل از مالیات دولت و کاهش کسری بودجه می‌شود.

در حالی که اقتصاد ایالات متحده در ماه های میانی سال رشد ۴.۱٪ داشته است، اقتصاددانان خاطر نشان کرده اند که برای رفع کسری بودجه رشد بیشتری لازم است.

افزایش کسری بودجه آمریکا

کسری بودجه آمریکا-بیت کوین

انتظار می‌رود که کسری بودجه آمریکا در پایان سال به ۷۹۳ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۹ به مبلغ ۱ تریلیون دلار برسد. پیش بینی می‌شود پرداخت سود دیرکرد (بهره) بدهی ها نسبت به سایر مخارج سالانه، افزایش بیشتر و سریعتری داشته باشد. طی ۳۰ سال پرداخت سود دیرکرد بدهی ها از مخارج دفاع و امنیت اجتماعی بیشتر خواهد شد.

پاسخ کاربران توییتر به کیم داتکام

یکی از کاربران توییتر گفت گروهی نظامی برای محافظت از مردم به وجود خواهد آمد. بعضی از افراد با کیم موافق بودند و گفتند دلار آمریکا بی ارزش است، در حالی که یکی دیگر از کاربران توییتر گفت راه حل، از بین بردن بانک مرکزی کشور است.

کاربر دیگری پاسخ داد که این بدهی تجدید ساختار خواهد شد و رفع مشکل تولید که در اثر توافقنامه معاملات آزاد با آمریکای شمالی، به وجود آمده است به بازسازی آمریکا کمک خواهد کرد و منجر به رشد اقتصادی بیشتر خواهد شد.

جدال داتکام همچنان با دولت آمریکا ادامه دارد. کیم داتکام در سال ۲۰۱۲ به دلیل راه اندازی سایت مگاآپلود که یک سایت برای به اشتراک گذاری فایل بود، توسط هیئت منصفه عالی محکوم شد. FBI این سایت را بست و به خانه داتکام حمله کرد و وی را به نقض قانون کپی رایت، پول شویی و کلاهبرداری متهم کرد.

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا