متوسط صرافی متمرکز

پیغام های خطا در کوکوین؛ از اخطار Under Maintenance تا بلوکه شدن پول

از آنجا که صرافی‌های متمرکز ایران را تحریم کرده‌اند، فعالیت در آنها با مشکلات و ریسک‌هایی همراه است. صرافی کوکوین هم یکی از همین صرافی‌هاست که در سنگاپور واقع شده است و ایرانی‌های زیادی در آن فعالیت می‌کنند. اما پیغام های خطا در کوکوین مثل Error 204، کاربران را با مشکل مواجه می‌کند و آنها را می‌ترساند. در این این مقاله از میهن بلاکچین تصمیم گرفتیم به چند مورد از مهم‌ترین این خطاها بپردازیم. مطالعه و آشنایی با این موارد به شما کمک می‌کند نسبت به احتمالات و ریسک‌های کار با این صرافی آشنا شوید.

نکات مهم مقاله:

پیغام Under Maintenance در صرافی کوکوین مربوط به مواقعی است که این صرافی قصد انجام عملیات سیستمی را دارد که معمولا چندان هم طول نمی‌کشد.

Error 204_1 در کوکوین، معمولا با تغییر DNS یا پاک کردن کش مرورگر برطرف می‌شود.

مشاهده علامت ST در کنار برخی از رمزارزها در صرافی Kucoin، به معنای احتمال خارج شدن آن کوین یا توکن از صرافی است.

به دلیل تحریم ایران، همواره خطر بلوکه شدن دارایی کاربران را تهدید می‌کند.
این مطلب در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ به‌روزرسانی شده است.

پیغام های خطا در صرافی کوکوین

برای اینکه اهمیت آشنایی با پیغام‌های خطا و ریسک‌های احتمالی کار با صرافی ارز دیجیتال را بهتر متوجه شویم، بد نیست به یک نمونه از این موارد اشاره کنیم. چند سال پیش بود که همزمان با تحریم ایران، کاربران ایرانی فعال در صرافی Kucoin اخطارهایی مبنی بر خروج دارایی مشاهده و دریافت کردند. این اخطارها موجب ایجاد ترس و دلهره در بین کاربران شد. تصویر زیر نمونه‌ای از این اخطار را نشان می‌دهد:

پیغام خطای فریز شدن دارایی در کوکوین

البته یکی از کاربران هم در همان زمان با پشتیبانی صرافی کوکوین از طریق ایمیل ارتباط گرفت و این پیغام را دریافت کرد:

هشدار کوکوین مبنی بر فریز شدن دارایی کاربران ایرانی

می‌بینید که کاربران تنها ۳۰ روز فرصت داشتند تا دارایی خود را از این صرافی خارج کنند. این یکی از مخاطراتی بود که شاید موجب ضرر و زیان عده‌ای هم شد. با همین دیدگاه، چند پیغام خطای تکراری  را در این صرافی با هم مرور می‌کنیم. 

پیغام Under Maintenance در کوکوین

برخی از کاربران با دیدن این پیغام و عدم دسترسی به اکانت خود، گمان می‌کنند این یک پیغام خطاست. در حالیکه این یک پیام اطلاع‌رسانی است که نشان می‌دهد کوکوین در تاریخ و ساعتی مشخص، قصد به‌روزرسانی (یا سایر عملیات مرتبط با سیستم) دارد. کوکوین از قبل اطلاع‌رسانی لازم را در این خصوص انجام می‌دهد و این عملیات معمولا چندان طول نمی‌کشد. 

طی این عملیات ممکن است برخی از اقدامات نظیر واریز یا برداشت غیرممکن شود. تصویر زیر نمونه‌ای از چنین پیغامی را به خوبی نشان می‌دهد:

پیغام خطای Under Maintenance
منبع: kucoin.com

حتما به این اطلاعیه‌ها توجه کنید. چرا که ممکن است یک پوزیشن باز داشته باشید و با شروع عملیات، نتوانید آن را مدیریت کنید. 

پیغام خطای Error 204_1 در کوکوین

این پیغام مربوط به خطاهای مرتبط با DNS است. زمانی که کاربران اقدام به وارد کردن دی ان اس‌های خصوصی کنند، با چنین پیامی مواجه می‌شوند و امکان لاگین شدن نخواهند داشت. با تغییر DNS مشکل حل خواهد شد. همچنین احتمال دارد با پاک کردن کش و حذف و نصب مجدد برنامه، مشکل از بین برود.

علامت ST

علامت ST در کوکوین
منبع: reddit.com

گاهی ممکن است وقتی نام یک رمزارز را در صرافی مشاهده می‌کنید، کنار آن علامت ST را نیز ببینید. این عبارت مخفف Special Treatment است. اگر جایی به این عبارت برخورد کردید، بدانید احتمال خارج شدن آن ارز از لیست صرافی وجود دارد. سعی کنید از معامله چنین ارزهایی خودداری و جوانب احتیاط را رعایت کنید.

خطر بلوکه شدن دارایی

بسیاری از مواقع پیش می‌آید که کاربران با پیغام‌هایی مبنی بر بلوکه شدن دارایی خود مواجه می‌شوند. معمولا این پیغام وقتی نمایش داده می‌شود که احراز هویت خود را به صورت کامل انجام نداده باشید. برای دسترسی به دارایی خود، باید مراحل KYC‌ را انجام بدهید. این مسئله به ویژه برای کاربران ایرانی که همیشه در معرض تحریم بوده‌اند، ریسک بسیار بالایی دارد. یکی از دلایلی مع همیشه تاکید می‌شود از صرافی به عنوان کیف پول استفاده نکنید، همین مسئله است. 

سایر پیغام های خطا در کوکوین

جدول زیر هم به شما کمک می‌کند تا با برخی از خطاهای رایج در صرافی Kucoin آشنا شوید.

کدمعنی
۲۰۰۰۰۱اردرگذاری روی این جفت معاملاتی به حالت تعلیق درآمده است (امکان‌پذیر نیست).
۲۰۰۰۰۲کنسل کردن اردر روی این جفت معاملاتی به حالت تعلیق درآمده است (امکان‌پذیر نیست).
۲۰۰۰۰۳تعداد سفارش‌ها بیشتر از حد مجاز است.
۲۰۰۰۰۴کمبود مبلغ در بالانس حساب
۲۰۰۰۰۹تکمیل KYC پیش از ترید کردن
۴۰۰۰۰۱ *موجود نبودن KC-API-KEY، KC-API-SIGN، KC-API-TIMESTAMP و KC-API-PASSPHRASE در هدر درخواست. 
۴۰۰۰۰۲ *نامعتبر بودن KC-API-TIMESTAMP
۴۰۰۰۰۳ *موجود نبودن KC-API-KEY
۴۰۰۰۰۴ *خطای مربوط به KC-API-PASSPHRASE
۴۰۰۰۰۵خطای مربوط به امضا
۴۰۰۰۰۶آدرس آی پی درخواستی در لیست سفید APIها قرار ندارد.
۴۰۰۰۰۷ممنوعیت دسترسی
۴۰۴۰۰آدرس اینترنتی یافت نشد.
۴۰۰۱۰۰خطای مربوط به پارامترها
۴۰۰۲۰۰ممنوعیت اردرگذاری
۴۰۰۵۰۰معامله توکن مربوطه در کشور یا منطقه جغرافیایی شما پشتیبانی نمی‌شود.
۴۰۰۷۰۰محدودیت در تراکنش‌ها؛ مشکلات ریسک‌آفرین در حساب معاملاتی شما
۴۰۰۸۰۰سفارش اهرم‌دار موفقیت‌آمیز نبود.
۴۱۱۱۰۰فریز شدن کاربر
۴۱۵۰۰۰نوع رسانه (Media Type) تحت پشتیبانی نیست؛ نوع داده هدر درخواست باید روی گزینه Application/ Json تنظیم شود.
۵۰۰۰۰۰خطای سرور داخلی (Internal Server)
۹۰۰۰۰۱نماد موجود نیست.

* در توضیح چند سطر جدول بالا، این را بدانید که هدر درخواست‌های REST (معماری ارائه استاندارد برای ارتباط بین سیستم‌های کامپیوتری در اینترنت) باید شامل موارد زیر باشند:

  • KC-API-KEY: کلید API در قالب استرینگ
  • KC-API-SIGN: امضای کدشده به روش Base64 
  • KC-API-TIMESTAMP: برچسب زمانی برای درخواست
  • KC-API-PASSPHRASE: عبارتی که هنگام ایجاد کلید API مشخص کرده‌اید
  • KC-API-KEY-VERSION: نسخه کلید API

روش جلوگیری از مشکلات صرافی کوکوین چیست؟

برای مقابله با مشکلات احتمالی صرافی‌های متمرکز، بهترین راهکار این است که دارایی‌های خود را در کیف پول ارز دیجیتال نگهداری کنید. بهترین کیف پول ارز دیجیتال به عقیده برخی کیف پول های کاغذی است؛ در حالی که بعضی دیگر کیف پول های سخت‌افزاری را گزینه‌های بهتری می‌دانند. همچنین کیف پول‌های مطرحی مثل تراست ولت و متامسک نیز جزو محبوب‌ترین گزینه‌های کاربران هستند. 

پرسش و پاسخ (FAQ)

پرسش و پاسخ
  • پیغام Under Maintenance در صرافی کوکوین به چه معناست؟
    به معنای انجام برخی عملیات سیستمی در صرافی است که طی این دوره، امکان معامله و مدیریت پوزیشن‌ها وجود ندارد. این عملیات معمولا سریع به پایان می‌رسند.
  • علامت ST در صرافی کوکوین در کنار رمزارزها نشانه چیست؟
    این علامت نشان می‌دهد که احتمال خطر Delist شدن وجود دارد.

جمع‌بندی

کاربران ایرانی که در صرافی‌های متمرکز فعالیت می‌کنند، همیشه باید یک چشمشان به اخبار صرافی باشد و گوش‌به‌زنگ باشند. در طول چند سال گذشته، بارها دیده شده که صرافی‌ها، پیغام‌هایی مبنی بر بلوکه شدن دارایی یا محدود شدن دسترسی کاربران منتشر کرده‌اند. به دلیل تحریم بودن کشور ایران، احتمال مواجهه با چنین پیام‌هایی بالاست. به همین خاطر در این مقاله به برخی از پیغام های خطا در صرافی کوکوین اشاره کردیم. Kucoin‌ یکی از صرافی‌هایی است که کاربران ایرانی زیادی در آن فعالیت می‌کنند و باید با ریسک‌ها و مخاطرات احتمالی آشنا باشند. آیا تابه‌حال در صرافی کوکوین به مشکلات این‌چنینی برخورد‌ه‌اید؟ راهکارتان چه بوده است؟ خوشحال می‌شویم اگر تجربیات خود را در این خصوص، در قسمت نظرات بنویسید.

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
78 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا