اخبار آلتکوین

لایت کوین؛ یک مرده متحرک!

لایت کوین در سال ۲۰۱۱ به عنوان اصلاحیه ای سریع معرفی شد که در پی برطرف کردن بعضی از مشکلات معمول بیت کوین بود. با وجود سیل پروژه های جدید در بازار طی سالیان اخیر، به نظر می‌رسد که لایت کوین (LTC) در گذشته جا مانده است و کسی نمی‌تواند در خصوص اهداف آینده آن صحبت کند.

دلیلی که بر اساس بیان می شود این کوین از رده خارج شده است قیمت آن می‌باشد. قیمت آن همراه با بازار افت کرد و ارتباطی با عملکرد آن نداشت. دلیل افت قیمت آن عدم ارائه ویژگی منحصر به فرد می‌باشد. می‌توان گفت لایت کوین تقلیدی از بیت کوین با تغییر چند مورد از پارامترهای آن است. این موضوع از سال ۲۰۱۱ تا امروز پابرجاست. این عدم چشم انداز و اراده برای جدایی از بیت کوین و ایجاد سمت و سوی خود، این کوین را به نابودی خواهد کشاند.

لایت کوین تمام قابلیت های بیت کوین را می‌تواند انجام دهد و اغلب به آن، شبکه آزمایشی بیت کوین گفته می‌شود. اما چه کسی به شبکه آزمایشی چند میلیارد دلاری نیاز دارد. چه کسی به دو پروژه مشابه نیاز دارد در حالی که یکی از آن ها کافی است.

لایت کوین به بیت کوین وابسته است. این موضوع فقط یک فرضیه نیست و از آغاز پروژه نیز چشم انداز چارلی بدین گونه بود. با لایت کوین (LTC) همانند برادر کوچکتر بیت کوین برخورد می‌شد. فناوری آن ها مشابه بود بنابراین صرافی ها و کیف های پول آن ها به راحتی می‌توانستند با یکدیگر ترکیب و یکپارچه شوند. این موضوع لایت کوین را در معرض دید قرار داد و به آن نقدینگی وارد کرد و باعث شد  قیمت آن افزایش یابد، به ویژه آنکه بعضی افراد از آن برای انجام تراکنش های سریع تر بین صرافی ها و کیف های پول استفاده می‌کردند زیرا نسبت به بیت کوین از زمان تراکنش بهتر و سریع تری برخوردار بود. در این بین، کوین های دیگری نظیر نانو (Nano) وجود دارند که می‌توانند برای این هدف مورد استفاده قرار گیرند زیرا سریع تر و ارزان تر و تقریبا رایگان می‌باشند.

با وجو اینکه کوین بیس و صرافی های دیگر پروژه های جدید به لیست خود اضافه می‌کنند، ده کوین برتر از نظر ارزش بازار را کوین های متنوع و رنگارنگ در برمی‌گیرند، در حالی که این ارز دیجیتال توجه رسانه ها را ندارد مگر اینکه تغییر چشمگیری در قیمت آن رخ دهد. مشخص نیست چه چیزی می‌تواند تازه واردان را ترغیب کند که درباره قابلیت های لایت کوین تحقیق کنند.

بنابراین اگر موضوع بر سر کاربرد لایت کوین به عنوان یک راهکار ریزپرداخت می‌باشد، جایگاه آن کجاست؟ به نظر می‌توان آن را نقره و بیت کوین را طلا دانست، اما اگر بیت کوین ها اساسا بی نهایت تفکیک پذیر ‌باشند و به عنوان یک حفظ دارایی خوب تلقی می‌شوند، لایت کوین چه کاری انجام می‌دهد؟ همانطور که شبکه بیت کوین دائما بهینه شده و با نوآوری های جدیدی نظیر شبکه لایتنینگ به روزرسانی می‌شود، موارد استفاده لایت کوین و هم چنین دلیل موجودیت آن از بین خواهند رفت.

این ارز دیجیتال از معروفیت اسمی که بیت کوین دارد بی بهره می‌باشد. لایت کوین نسبت به بیت کوین مزایای بسیار شگفت انگیزی برای بهبود و ارتقای سریع تر خود دارد اما با ظهور بسیاری از پروژه های دیگری که دارای کدهای پایه برای ریزپرداخت ها و مقیاس پذیری مناسب تر می‌باشند، آیا لایت کوین از رقابت خارج شده است؟ می توان گفت بله همینطور است. با حرکت سرمایه گذاران به سمت پروژه های دیگری که اهداف واقعی و دست یافتنی تری دارند، لایت کوین (LTC) به افت خود ادامه خواهد داد. اگر کسی بخواهد ارزهای فیات را با چیز دیگری جایگزین کند، به سمت بیت کوین می‌رود نه لایت کوین. اشتباه این کوین تقلید از بیت کوین بوده است. آن ها از شرایط گذشته لذت بردند اما با گسترش بازار، پروژه هایی که دلیلی برای حضور آن ها وجود ندارد، از بین خواهند رفت و لایت کوین یکی از آنهاست.

آیا به نظر شما این ارز دیجیتال با سقوط مواجه خواهد شد؟

منبع
captainaltcoin

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا