اخبار بلاکچین

افزونه محبوب متامسک از بالا بردن حریم خصوصی خود خبر داد!

متامسک، کلاینت محبوب اتریوم که به صورت افزونه مرورگر اجرا می‌شود، ذخیره ایمن توکن های اتریوم و ERC۲۰ را امکان پذیر می سازد و هم چنین قابلیت اجرای برنامه های غیرمتمرکز اتریوم را دارد، از ویژگی های جدید خود در خصوص حفظ حریم خصوصی خبر داد.

اهمیت حریم خصوصی

این ویژگی های حریم خصوصی جدید پر اهمیت می باشند و نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. قبلا که متامسک ویژگی های حریم خصوصی نداشت، هر وبسایتی که  کاربر متامسک از آن بازدید می‌کرد می‌توانست آدرس اتریوم وی را مشاهده کند.

این بدان معناست که موجودی حساب شما و تمام پیشینه تراکنش ها توسط فردی که می توانست آدرس شما را ببیند قابل مشاهده بود. شاید پیش خودتان فکر کنید این امر چه مشکلی پیش می آورد؟ این فقط آدرس عمومی است و کسی نمی تواند از طریق آن به حساب شما دسترسی داشته باشد!

در گذشته سایت های بد افزار از آدرس های عمومی برای هک کردن اثر انگشت، فیشینگ و مسیریابی و ردیابی کاربران استفاده می کردند. با این روش ها آنها امکان هک و کلاهبرداری از این کاربران را داشتند.

متامسک کاملا از مشکلات حریم خصوصی که کلاینت اتریوم آنها با آن مواجه بود آگاه بوده است.

کاربران متامسک تحت کنترل هستند

آخرین برزورسانی افزونه متامسک با نام MetaMask ۴.۱۸ یک حالت حریم خصوصی معرفی می کند که از طریق آن کاربران می توانند خود را فعال یا غیر فعال کنند. تیم متامسک این توسعه را به عنوان گامی مهم در جهت اینترنت غیرمتمرکز، کاربر پسند و ایمن می بینند.

متامسک برای آگاهی مردم در مورد این توسعه جدید در توییتر خود بیان کرد:

امروز حالت حریم خصوصی جدید خود را عرضه می کنیم! ابتدا این ویژگی برای شما انتخاب می شود و به صورت فعال می باشد اما در هفته های آینده قصد داریم این گزینه را به حالت پیش فرض در بیاوریم!

با وجود این حالت حریم خصوصی، وبسایت ها و برنامه های غیرمتمرکز برای بازدید از حساب اتریوم کاربر باید به آنها درخواست بفرستند. آنها این کار را از طریق پنجره یا اعلان پاپ آپ متامسک که در تصویر زیر مشخص است انجام خواهند داد.

متامسک

متامسک به طور پیش فرض سایت هایی که به آن ها اجازه دسترسی به آدرس خود داده اید را به خاطر خواهد سپرد و در آینده گزینه ای ارائه خواهد کرد تا کاربرانی که هر بار می‌خواهند این حالت را تایید کنند، به خاطر سپرده شوند.

در ابتدا این حالت حریم خصوصی ممکن است برای برنامه های غیرمتمرکز و وبسایت ها آنطور که انتظار می رود کار نکند و به همین دلیل است که متامسک قابلیت فعال و غیرفعال بودن را به کاربران ارائه داده است.

در حالی که این قابلیت حریم خصوصی جدید ممکن است برای کاربران کمی ساده به نظر بیاید اما برای توسعه دهندگان ویژگی های فراوانی دارد. اگر برنامه های غیرمتمرکز می خواهند سازگار باشند باید چندین تنظیمات انجام دهند.

نظر شما در مورد توسعه های روز افزون متامسک چیست؟

منبع
investinblockchain

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا