اخبار عمومی

نشستی مخفیانه؛ نزدک(Nasdaq) به دنبال قانون گذاری ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتالی مدتهاست از منظر قانون گذاری در یک نقطه‌ی نامعلوم و خنثی قرار دارد و سازمانهای بین المللی نظارتی و قانون گذار در زمینه ارزهای دیجیتالی اختلاف نظرهای گوناگونی دارند. به دلیل نگرانی از تقلب و کلاهبرداری، جرایم اینترنتی و ریسکهای بالای مالی در این فضا، اغلب نهادهای قانون گذار از نزدیکی به مساله ارزهای دیجیتالی خودداری می‌کنند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

با این حال افراد ذینفع در دومین صرافی بزرگ در جهان باور دارند که می‌توانند به افزایش سطح مشروعیت و قانون گذاری در بازار ارزهای دیجیتالی کمک کنند.

 Nasdaq در اوایل این هفته یک نشست خصوصی با حضور شرکت های گوناگونی در راستای بررسی شیوه های مختلف برای بهبود تصویر عمومی این صنعت و همچنین جستجوی شیوه ای برای ادغام کریپتوها در بازار جهانی برگزار کرد. شرکتهایی که در این رویداد حضور داشتند ادغامی بود از  فعالان دو حوزه‌ی بازار دیجیتالی و بازار سنتی مانند صرافی Winklevoss-owned Gemini.

با این حال این اقدام بی ثمر به نظر می‌رسد زیرا نماینده Nasdaq تنها برگزاری این رویداد را تائید و هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با نتیجه این نشست اعلام نکرد. شرکت کنندگان این نشست نامشخص بودند اما موضوعاتی که مورد بحث و بررسی قرار گرفت عبارت اند از بررسی قوانین برای آینده ارزهای دیجیتالی وهمچنین بررسی ابزار آلات مناسب برای توسعه‌ی دارایی های دیجیتالی. این نماینده خاطر نشان کرد که این رویداد یک نشست نهایی نیست و سلسله نشستهایی برای مجال گفتگوی بیشتر و نتیجه گیری بهتر در آینده ادامه خواهد داشت.

حائز اهمیت است که توجه داشته باشیم آدنا فریدمن مدیر اجرایی Nasdaq از گذشته تا کنون یکی از حامیان اصلی ارزهای دیجیتالی و همچنین قانون گذاری های گوناگون در این حوزه است. در نشست بلومبرگ در ماه جون، فریدمن اذعان کرد که بازار جهانی در نهایت یک کارکرد اساسی برای ارزهای دیجیتالی خواهد یافت. علاوه بر این در یک قسمت از پادکست CCN فریدمن فناوری پشت ارزهای دیجیتالی را مبهوت کننده نامید.

او بیان کرد که:

من فکر می کنم تکنولوژی مبهوت کننده است.  تنها مساله کسب اطمینان از این است که جامعه همه چیز این تکنولوژی را در هم می آمیزد.

به احتمال زیاد ظاهر Gemini در این رویداد توسط سازماندهندگان به دقت مورد توجه قرار گرفته است. زیرا مشخص شده است این صرافی در حال ادغام تکنولوژی Nasdaq با سیستم های داخلی اش است. براساس گزارش Ethereum World News پیش از تاریخ این رویداد، Gemini اخیرا یکی از اعضای سابق وال استریت را برای رهبری تیم تکنولوژی شرکت استخدام کرده است و این فرد را ملزم به پیاده سازی تکنولوژی نظارتی Nasdaq کرده است.

حضور Winklevoss در رویداد Nasdaq تنها چند روز پیش از رد شدن پروپوزال تجدید نظر شده‌ی ETF آنها توسط SEC به اندازه ی کافی عجیب و غریب است. این مطلب آشکار شده است که حرکت به سوی قوانین معتبر و تضمین شده در حال تبدیل شدن به یک موضوع مشترک در این صنعت است. زیرا خرده فروشی گسترده و پذیرش سازمانی با تصویب سازمانهای نظارتی در سراسر جهان اتفاق نخواهد افتاد.

منبع
ethereumworldnews

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا