اخبار بلاکچین

دستگاه ماینینگ اتر با قدرت ۷ برابر و مصرف برق کمتر روانه بازار خواهد شد!

یک طراح چیپ های الکترونیکی با سابقه توسعه دستگاه های ماینینگ بیت کوین، به سمت پروتوکل اتریوم روی آورد و سخت افزار ماینر اسیک ( ASIC ) برای اتریوم ارائه می‌دهد.

چن مین رییس ارشد سابق ساخت چیپ در شرکت توسعه چیپ های ماینینگ بیت کوین کنان کریتیو (Canaan Creative)، خبر از ایجاد شرکت جدیدی به اسم لینژی (Linzhi) در حوزه ساخت دستگاه های ماینینگ ارز دیجیتال داد. اولین پروژه این شرکت به الگوریتم اتر‌هش (ethhash) می‌پردازد که توسط اتریوم و اتریوم کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پروژه در تلاش است تا در سال آتی، سخت افزار ماینر ASIC عرضه کند.

طبق معرفی انجام شده توسط چن در نشست اتریوم کلاسیک، مصرف برق ماینر جدید شرکت لینژی یک هشتم مصرف ماینرهای ات‌هش (ethash) بیت‌مین می‌باشد. هم چنین در مقایسه با یکی از ماینرهای بیت مین با توان اجرایی ۱۹۰ مگاهش در ثانیه، این ماینر می‌تواند ۱۴۰۰ مگا هش در ثانیه را پردازش کند.

افزایش توان هش به این معنا می‌باشد که این ماینر می‌تواند روزانه تقریبا ۲۰ دلار به دست آورد. این رقم در ماینر بیت مین ۳ دلار می‌باشد. در نتیجه، این شرکت انتظار دارد که مشتریان طی ۴ ماه هزینه خرید این ماینر را به دست آورند.

لینژی قیمت دقیق این ماینر را اعلام نکرده است. در حال حاضر، این شرکت در حال توسعه محصول مورد نظر است. مشتریان می‌توانند در ماه آوریل ۲۰۱۹ این ماینرها را خریداری کنند.

درحالی که بسیاری از افراد استخراج کننده ارز دیجیتال و اعضای جامعه اتریوم مخالف ASICها می‌باشند، چن گفت که سخت افزار صرفا به تنهایی نمی‌تواند دلیل متمرکزسازی باشد. وی اظهار کرد این ماینرها تنها یک روش کسب و کار هستند.

منبع
coindesk

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
4 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا