اخبار بلاکچیناخبار عمومی

شرکت بزرگ Nvidia میزان درآمد خود از فروش قطعات ماینینگ را فاش کرد!

به گزارش بلومبرگ در ۱۱ می، کمپانی انویدیا (Nvidia)، تولید کننده یونیت‌های پردازش گرافیکی (GPU) در آمریکا اعلام کرده است در سال ۲۰۱۸ رقم ۲۸۹ میلیون دلار از فروش GPU های خود به بازار کریپتو سود کرده است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

بنا بر گزارش‌ها، این اولین بار است که انویدیا اطلاعاتی در رابطه با درآمد حاصل از فروش یونیت‌ها به بازار کریپتو اعلام کرده است. طبق گفته تحلیل گر، کریستوفر رولند، انتظار می‌رفت فروش سه‌ماهه اول انویدیا از سخت‌افزار ماینینگ بسیار کم‌تر باشد، چیزی حدود ۲۰۰ میلیون دلار.

جنسن هوانگ، مدیر عامل انویدیا مدعی شد که افزایش تقاضای ماینرها در بازار کریپتو برای خرید GPU های ما باعث افزایش قیمت یونیت‌ها در سه ماهه اول شده است. او اضافه کرد که افزایش قیمت باعث شد تا برخی از مشتریان دیگر ما، مثل گیمرها، قادر به خرید نسخه جدید کارت گرافیکی GeForce نباشند.

فروش سه‌ماهه نخست انویدیا در کریپتو بالغ بر ۹ درصد از درآمد کلی شرکت یعنی ۳.۲ میلیارد دلار بوده است. Nvidia همچنین اعلام کرده است که فروش به بازار کریپتو در سه ماهه آینده به احتمال زیاد حدود دو سوم کاهش پیدا خواهد کرد. پس از رشد چشمگیر قیمت ها در اواخر سال ۲۰۱۷، درآمد ماینرها در اوایل سال جاری کاهش یافته است. البته هش‌ریت برای استخراج همچنان افزایش خواهد داشت و این نشان می‌دهند که استخرهای ماینینگ به رشد خود در سطح جهانی ادامه خواهند داد.

رقیب اصلی انویدیا ، کمپانی نام آشنا AMD است که در ماه آوریل فاش کرد ۱۰ درصد فروش کلی خود را از بخش کریپتو و فروش وابسته به بلاکچین به دست آورده است. مدیر عامل این شرکت، لیزا سو به پتانسیل فن‌آوری بلاکچین اشاره کرد، اما تاکید کرد که این داستان، عامل رشد اصلی این شرکت نبوده است:

ما احساس می‌کنیم که ایده بسیار خوبی از اینکه چرا مردم از محصولات ما استفاده می‌کنند داریم. بلاکچین و ماینینگ یک عامل رشد خوب برای شرکت ما بوده اما قطعا این موضوع تنها عامل پیشرفت ما نیست.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا