اخبار بلاکچیناخبار بیت کوین

۴۹ درصد از شبکه لایتنینگ بیت کوین تحت کنترل یک گره است!

آندرس برکن، مدیرعامل سایت (Shitcoin.com) حدود ۴۹ درصد شبکه لایتنینگ بیت کوین را در اختیار دارد. شت کوین که نام گره متعلق به اوست، بیش از ۳۵ بیت کوین روی شبکه لایتنینگ موجودی دارد.

آندرس برکن مشاور پیشین کراکن (Kraken) و Bitcoin.com می‌باشد. او تا سال ۲۰۱۱ یکی از اعضای جامعه بیت کوین بوده است و وبسایت Shitcoin.com را منحصرا برای انتقاد از پروژه های کریپتو به وجود آورده است. این سایت همچنین توکن هایی مانند ترون TRX ، آیوتا MIOTA و EOS را بررسی می‌کند.

شبکه لایتنینگ یک پروتکل پرداختی لایه دوم روی بلاک چین بیت کوین می‌باشد. این شبکه راهکاری برای مسئله مقیاس پذیری بیت کوین بوخ و اجازه می‌دهد تا دو گره (نود) در شبکه تراکنش های نامحدود داشته باشند. تراکنش ها تنها زمانی در بلاک چین ثبت می‌شوند که کانال گره بسته شده باشد. بهترین ویژگی های شبکه لایتنینگ شامل پرداخت های فوری، مقیاس پذیری، هزینه کم و جابه‌جایی اطلاعات بین دو زنجیره (cross-chain atomic swaps) می‌باشد.

افزایش تعداد گره های شبکه لایتنینگ باعث افزایش ظرفیت شبکه می‌شود. جالب است که ظرفیت آن از یکم جولای ۲۰۱۸ تا به حال دوبرابر شده است.

آمار اخیر شبکه لایتنینگ

  • تعداد گره ها: ۲۷۵۵
  • تعداد کانال ها: ۹۱۵۹
  • ظرفیت شبکه: ۷۲.۲۹ بیت کوین
  • گره ها با کانال های فعال: ۲۰۲۴

از ظرفیت کل شبکه، گره شت کوین ظرفیت  ۳۵ بیت کوین دارد که باعث شده بیش از ۴۸ درصد کل ظرفیت شبکه لایتنینگ را در دست داشته باشد. گره دیگری تقریبا ۱درصد ظرفیت کل را در دست دارد. در نتیجه این گره ها ۴۹ درصد ظرفیت کل و بیشترین تعداد بیت کوین در شبکه لایتنینگ را دارند.

شبکه لایتنینگ بیت کوین

  • نام مستعار: shitcoin.com (آندریاس برکن)
  • ظرفیت: نگهداری بیت کوین (BTC) توسط گره ها
  • حداقل HTL: حداقل طول بلاک
  • کارمزد اولیه: کارمزد مورد نیاز برای افتتاح کانال
  • نرخ کارمزد: نرخ کارمزدهای مورد نیاز برای افتتاح کانال

علاوه بر این، آندریاس دائما علاقه خود به شبکه لایتنینگ بیت کوین را اعلام کرده است. او در مورد گره شبکه لایتنینگ اذعان داشته که تعجب می‌کنم که کسی متوجه قابلیت انتخاب مالکیت گره ها نشده است.

سایبورجین یکی از کاربران سایت reddit گفت:

فکر نکنم که شت کوین متعلق به یک نفر باشد. احتمالا یک شرکت یا چند ماینر با کمک هم سعی در افزایش ظرفیت کانال های لایتنینگ خود داشته‌اند و یکی شده‌اند. من نیز در حال راه اندازی گره لایتنینگ خودم هستم.

یوواس یکی دیگر از کاربران سایت reddit است می‌گوید:

من واقعا درباره برنامه های برکن کنجکا‌وام. حدس می‌زنم او می‌خواهد همه را همزمان متوقف کند و ببیند چه اتفاقی می‌افتد.

بعضی از کاربران سایت reddit می‌گویند در این مورد حمله ۵۱% اتفاق نیفتاده است زیرا شبکه لایتنینگ قدرت ماینینگ ندارد.

یکی دیگر از کاربران این سایت می‌گوید:

خب این امر هم درست است هم غلط. این یک حمله ۵۱ درصدی ماینینگ نمی‌باشد اما احتمالا معایبی وجود دارد که یک نفر صاحب بیش از نیمی از شبکه شده است. وگرنه این کار را انجام نمی‌دادند.

از آن جایی که ۴۹ درصد شبکه لایتنینگ متعلق به برکن می‌باشد، فقط ۵۱ درصد این شبکه برای دیگران باقی مانده است. نظر شما چیست؟ آیا شما به لایه لایتنینگ بیت کوین اعتماد دارید؟

منبع
ambcrypto

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا