اخبار عمومیاطلاعیه صرافی

اولین اکسچنج رسمی در حوزه خلیج فارس راه اندازی خواهد شد!

گروه مالی رین(Rain) به دنبال راه اندازی یک اکسچنج برای ارزهای دیجیتالی در خاورمیانه است. این شرکت در کشور بحرین فعالیت می کند و به دنبال آن است که با پشتوانه بانک مرکزی این کشور فعالیت اکسچنج خود را آغاز کند.

عبدالله المویقل – مشاور بلاکچین عربستان صعودی – و یحیا بداوی – سرمایه گذار مصری – از بنیان گذاران این شرکت هستند. شرکت رین در تلاش است تا پلتفرمی هم برای سرمایه گذاری به صورت خرده فروشی و هم در ابعاد بزرگتر بین شرکت های بزرگ موجود در سیلیکون ولی مثل Coinbase pro داشته باشد.

اگر اکسچنج رین بتواند نظر بانک مرکزی بحرین را جلب کند و پشتوانه این نهاد مرکزی را داشته باشد می تواند به اولین اکسچنج خاورمیانه تبدیل شود. همچنین در صورت تایید بانک مرکزی بحرین، این اکسچنج در سال 2019 فعالیت خود را با پشتوانه این نهاد آغاز خواهد کرد.

مدیر عامل گروه مالی رین، شانس زیادی برای گرفتن تاییدیه بانک مرکزی قائل است و در همین راستا اذعان کرد:

در حال حاضر اکسچنجی برای ارزهای دیجیتالی در منطقه وجود ندارد و رین این شانس را دارد که اولین باشد. رین ویژگی های منحصر به فردی دارد و به زودی آماده ی ارائه خواهد شد.

کارشناسان ارزهای دیجیتالی بر این باورند که راه اندازی اکسچنج رین می تواند موج جدیدی از سرمایه گذاری ها را در بازار کریپتو به همراه داشته باشد. دلیل این امر آن است که کشورهای خاورمیانه حجم زیادی از منابع نفتی خود را در بازار جهانی به فروش می رسانند و جابه جایی پول ها می تواند از طریق این اکسچنج صورت بگیرد. البته این در صورتی است که این کشورها تمایلی به سرمایه گذاری در این حوزه و استفاده از ویژگی های رین داشته باشند.

به گفته موسسان این شرکت، مشکل بزرگی که در این حوزه وجود دارد، نبود اعتماد است و ما به دنبال آن هستیم که قدمی در راستای حل این مشکل برداریم و  سرمایه گذاران را مجاب به ورود و سرمایه گذاری در این حوزه کنیم.

البته در حال حاضر هنوز مشخص نشده است که این اکسچنج در راستای جلب اعتماد مشتریان خود چه کارهایی می خواهد انجام دهد ولی اگر رین بتواند نظر بانک مرکزی بحرین را جلب کند، این مسئله می تواند مقدمه ای برای جلب اعتماد مشتریان نیز باشد.

نظر شما در مورد راه اندازی این اکسچنج چیست؟

منبع
coinspeaker

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا