اخبار بلاکچیناخبار عمومی

اعلام آمار کلاهبرداری و فیشینگ در بزرگترین کشور کریپتویی جهان

براساس گزارشات ارائه شده، ژاپن هدف مجرمان سایبری قرار گرفته است. این مجرمان با استفاده از فیشینگ یا دریافت غیرقانونی اطلاعات شخصی افراد و ارسال ایمیل های جعلی به کاربران اکسچنج، سعی در سرقت ارز دیجیتال آنها داشته‌اند. اصطلاح فیشینگ به طور کلی به جعل کردن یک سایت و استفاده از نام آن سایت گفته می‌شود. در این نوع کلاهبرداری کاربر زمانیکه وارد سایت جعلی می‌شود، در ابتدا متوجه نمی‌شود که سایت اصلی نیست و ممکن است اطلاعات شخصی خود‌ ( نام کاربری و رمز عبور و کلید خصوصی و …) را وارد کند و این اطلاعات به دست شخص هکر بی‌افتد. طبق این آمار، ارسال ایمیل های جعلی به زبان ژاپنی از پاییز سال گذشته حداقل ۱۵۰۰ مورد افزایش یافته است.

بیت فلایر (Bitflyer) در ماه مه به کاربران خود هشدار داد که ایمیل های جعلی توسط مجرمان سایبری ارسال شده است. این ایمیل ها کاربران را به سایت های فیشینگ شبیه صفحات رسمی بیت فلایر هدایت می‌کرد. این سایت از کاربران می‌خواست تا شناسه (ID) و رمز عبور خود را وارد نمایند. این اطلاعات سپس توسط مجرمان جمع می‌شد. بیت فلایر در ۲۲ ژوئن از آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA) دستورالعمل جدی جهت بهبود کسب و کار دریافت کرد.

با توجه به گزارشات، یک شرکت مدیریت سرمایه گذاری از سیستم شش اکسچنج ارز دیجیتال معروف انتقاد کرد و اظهار داشت که آنها هیچگونه تدابیر کامل و کافی علیه کلاهبرداری آنلاین و برنامه های فیشینگ انجام نداده‌اند.

شورای ضد فیشینگ ژاپن و شرکت امنیت اطلاعات Trend Micro گزارش دادند در سال گذشته ایمیل های جعلی به زبان ژاپنی ارزهای دیجیتال که برای اولین بار تایید شده بودند را مورد هدف قرار دادند. این دو نهاد بیش از ۱۵۰۰ ایمیل جعلی ارسال شده به زبان ژاپنی را تأیید کردند که هدفشان اکسچنج های ارز دیجیتال بود و اظهار داشتند که “این تازه اول کار است”

تروکو سوزوکی، سخنگوی خدمات اطلاعات اعتباری ژاپن  (JCIS) بیان کرد، JCIS چندین بار با دولت ژاپن در زمینه ارز دیجیتال همکاری کرده است، اما تا کنون قراردادی رسمی با سازمان های دولتی نداشته است. وی بیان کرد:

امیدواریم در آینده با نهادهای دولتی ژاپن مانند آژانس خدمات مالی، آژانس پلیس ملی ، پلیس کلان شهر توکیو یا حتی اداره مالیات در آینده همکاری کنیم.

در ماه ژانویه امسال ارز دیجیتال NEM به ارزش ۵۸۰ میلیارد ین ، از اکسچنج کوین چک  Coincheck ناپدید شد. ظاهرا ایمیل های جعلی به زبان انگلیسی به چندین نفر از کارمندان شرکت ارسال شده بود. بعدا مشخص شد که پس از باز شدن این ایمیل ها، آنها به ویروس آلوده شدند. پس از این سرقت، FSA  شدیدا در حال بررسی اکسچنج های ژاپن بوده است و کمبودهایی را در سیستم مدیریت داخلی گزارش داده است.

منبع
bitcoin

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا