اخبار اتریوماخبار عمومی

بنیانگذار اپل با استارت آپ بلاک چینی Equi مشارکت می کند!

استیو وازنیاک، یکی از بنیانگذاران شرکت اپل، اخیرا طی مصاحبه ای علاقه خود در مورد بلاک چین و ارز دیجیتال را نشان داد. وازنیاک در مورد نحوه آشنایی خود با بیت کوین (BTC) و اینکه از ایده پشت آن شگفت زده شده است، سخن گفت. کنجکاوی او باعث شد که سر از بلاک چین در بیاورد. وی بیان کرد:

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

من دوست دارم بروز باشم و با موارد جدید آشنا شوم. بیت کوین توجه من را جلب کرد. این ارز جنبه های غیرمعمولی را برای هر فناوری که تا به حال در مورد آن شنیده ام، داشت. بیت کوین هیچ مولفه متمرکزی ندارد و بر اساس ریاضیات است.

این بنیانگذار بیشتر توضیح داد که چگونه او بر این باور بود که بیت کوین مانند مادر طبیعت است:

بر اساس ریاضیات فقط تعداد مشخصی بیت کوین می‌تواند وجود داشته باشد … ریاضیات برای من به مثال طبیعت است و بسیار بهتر از انسان هاست. من به چیزهایی که طبیعت به وجود آورده بیشتر اعتقاد دارم تا چیزهایی که انسان آنها را به وجود آورده باشند. انسان پول بیشتری به وجود می آورد، آنها را کنترل می کند، هر سال دلار های جدید آمریکایی منتشر می‌کند؛ بیت کوین از این امور مصون است.

وازنیاک اعتراف کرد که در ابتدا او نمی دانست که چگونه بلاک چین کار می‌کند. چنانچه اطلاعات بیشتری درباره بلاک چین و تکنولوژی آن کشف کرده است، توضیح می دهد که بلاک چین چیزی نیست که یک روزه فهمیده شود. وی افزود:

به بلاک چین فکر می‌کنید، درباره آن مطالعه می‌کنید و سپس می‌بینید مردم چگونه از طریق فرآیند ماینینگ و تاییدیه ها شروع به استفاده از آن می‌کنند و ناگهان کل موضوع را متوجه می‌شوید.

وازنیاک بلاک چین را با اینترنت مقایسه می‌کند و می‌گوید بلاک چین تداعی کننده اینترنت در مراحل اولیه می‌باشد. وی شگفتی خود را نسبت به افرادی که چیزهایی را ابداع می کنند و به زندگی ارزش می‌بخشند، نشان داد. وی اوبر را مثال زد و ادامه داد:

کار کردن بر روی تمام برنامه های بیت کوین ارزشمند است. همه شما که از بیت کوین مطلع هستید برای من ارزشمند هستید. افراد کمی می‌توانند متوجه ارزش آن شوند و این موضوع من را یاد روزهای اولیه اینترنت می‌اندازد.

علاقه وازنیاک به فناوری بلاک چین، او را به همکاری با استارت‌آپ بلاک چینی به اسم اکوی Equi سوق داد. وازنیاک می‌گوید ایده موجود در اکوی ایجاد یک ارز دیجیتال جدید یا تقلید از سایرین نیست. بلاک چین بیشتر شبیه سهام بورس در شرکت خواهد بود. وی هم چنین بیان کرد که این شرکت با سرمایه گذاران مطرحی در دبی همکاری خواهد کرد. هم چنین هنگام برگزاری کنفرانس در کشور مالت، از مقاصد خود برای شروع پروژه در این کشور اطلاع می‌دهد.

وازنیاک در خصوص بلاک چین اتریوم نیز سخن گفت. به نظر او، موارد استفاده از اتریوم همانند شرکت اپل می‌باشد. وی بیان کرد:

اتریوم ابزار مورد نیاز برای ایجاد کاربرد بلاک چین خودتان را ارائه می‌دهد. من می‌بینم افراد بیشتری به این صورت از اتریوم استفاده می‌کنند، در حالی که بیت کوین هم چنان طلای دیجیتال باقی مانده است.

شرکت اکوی کپیتال توسط میشل مون و دوست میلیاردر او داگ بارومن تاسیس شد. در سال ۲۰۱۴ در دادگاه ثابت شد که این شرکت با استفاده از دستگاه های شنود، درگیر جاسوسی کارمندانش بوده است. دادگاه برای جبران صدمات وارد شده، شرکت را به پرداخت ۱۷ هزار دلار محکوم کرده بود.

در ابتدا گزارش شده بود که اکوی به صورت ICO عرضه می‌شود. شرکت ادعا کرد که از فروش خصوصی توکن ها، ۷ میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرده است. اما تا زمانی که فروش به صورت عمومی آماده شود، تمایل به آن کاهش یافت و به اهداف خود نرسید. البته پروژه ICO لغو شد و پول سرمایه گذاران به آن ها برگردانده شد. بسیاری از افراد انتخاب ارز دیجیتال موسس آن را مورد انتقاد قرار دادند.

طبق گزارشات، اوایل سال جاری شرکت اپل بیانیه ای صادر کرد که ممنوع کردن ماینینگ بیت کوین بر روی دستگاه های اپل را بیان می‌کرد. اپل در سایت خود اذعان داشت:

برنامه ها و تبلیغات شخص ثالث اجازه ندارند که پردازش های غیرمرتبطی نظیر ماینینگ ارز دیجیتال را انجام دهند.

این قانون جدید پس از این موضوع برقرار شد که شرکت اپل معتقد بود ماینینگ بیت کوین گرمای بیش از حد تولید می‌کند، باتری دستگاه را سریعتر خالی می‌کند و در نتیجه شرکت نیز درصدد ممنوع کردن برنامه های ماینینگ برآمد.

علاقه استیو وازنیاک به بیت کوین باعث شده است که بسیاری از افراد نیز به بیت کوین علاقه مند شوند و منتظر باشند تا ببینند شرکت اپل برای دنیای ارز دیجیتال چه چیزی خواهد داشت.

منبع
ambcrypto

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا