اخبار بلاکچین

استخراج بیت کوین منجر به تغییر شرایط آب و هوا می‌شود!

مطالعه جدیدی بیان می‌کند که مبادله و استخراج بیت کوین برق بسیار زیادی مصرف می‌کند. نویسنده این تحقیق می‌گوید این مصرف برق می‌تواند منجر به انتشار کربن کافی برای تاثیرگذاری بر روی تغییرات جوی شود.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

رابطه بین قیمت بیت کوین و مصرف انرژی همواره پیچیده بوده است. بسیاری افراد با ماینرهایی که عملیات ماینینگ (استخراج) را در شهرهای کوچک انجام داده و قول ایجاد فرصت های بزرگ می‌دهند و به جای آن با مصرف برق بسیار زیاد باعث آشفتگی شبکه برق می‌شوند، مخالف می‌باشند.

سایر افراد می‌گویند که مصرف بیش از حد انرژی بزرگنمایی است. جاناتان کومی استاد دانشگاه استنفورد خاطر نشان کرد که هم چنان اطلاعات کافی درباره این موضوع وجود ندارد که ماینینگ ارز دیجیتال چه مقدار انرژی مصرف می‌کند.

در این خصوص کریستین کاتالینی – پروفسور دانشگاه فناوری ماساچوست (MIT) – گفت:

تجهیزات ماینینگ اغلب دست ساز بوده و دارای اجزای مختلف اند. این موضوع باعث می‌شود که اطلاعات دقیق و موثقی از مصرف انرژی این تجهیزات وجود نداشته باشد.

با این وجود، تحقیق جدیدی مدعی است که بیت کوین دارای مشکل جدی مصرف انرژی می‌باشد. این تحقیق بیان کرد اگر کشورها بخواهند مطابق تعهدات کاهش تغییرات جوی اقدام کنند، این مصرف انرژی می‌تواند مشکل ساز شود.

انرژی بیشتر، مشکل بیشتر؟

تحقیق دیگری با عنوان “کربن زدایی بیت کوین: سیاست ها و قوانین کاهش مصرف انرژی فناوری های بلاک چین و ارزهای دیجیتال” توسط تروبی پروفسور دانشگاه دوحه قطر چاپ شد.

طبق تحقیقات وی، ماینینگ ارز دیجیتال باید به سمت پایداری هدایت شود تا دنیا از مزایای بالقوه آن مطلع شود. وی بیان می کند چگونه بیت کوین و مدل های آینده ارز دیجیتال باید بدون تکیه بر مصرف انرژی طراحی شوند تا بر مزایای اجتماعی و اقتصادی آن ها خللی وارد نشود.

در مجموع وی معتقد است که ماینینگ بیت کوین در حال حاضر کربن بسیار زیادی تولید می‌کند و ممکن است با تعهدات کاهش تغییرات جوی تداخل ایجاد کند. مشکل این روند مصرف انرژی این است که توسعه دهندگان و سایر افراد دنیای ارز دیجیتال توجه اندکی به تاثیرات زیست محیطی اقداماتشان ابراز کرده اند.

به سوی آینده ای پایدار

تروبی می‌گوید اولین قدم مهم به سمت مدیریت انرژی بهتر با تشویق توسعه دهندگان به این موضوع شروع می‌شود؛ به کارگیری پروتکل هایی که منجر به تولید کربن زیاد نشود.

تحقیقات وی براساس میزان تولید کربن، به چند فناوری مرتبط با بلاک چین می‌پردازد و چند پیشنهاد در رابطه با تغییرات پایدار در این صنعت ارائه می‌دهد. م

پیشنهادات شامل موارد زیر می‌شود: اجرای برنامه تخصیص مالیات به دارندگان ارز دیجیتال و اختصاص مالیات پاک و ایجاد محدودیت های برای مواردی نظیر دستگاه های ماینینگ بیت کوین.

تروبی خاطر نشان می‌کند که هر پیشنهادی که ارائه می‌شود برای جریمه کاربران بلاک چین نیست. در عوض برای این است که توسعه دهندگان به سمت نوآوری های جدیدی تشویق شوند که تولید آلاینده ها کاهش یابد و حتی افراد را به توسعه ارز بدون تولید کربن ترغیب شوند.

منبع
bitcoinist

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا