اخبار عمومی

پوتین: هیچ کشوری نمی‌تواند ارز دیجیتال ملی تولید کند!

ولادیمیر پوتین در سخنرانی سالیانه خود به شهروندان روسیه اعلام کرد که ارزهای دیجیتال جایگاه خود را در جهان دارند و روسیه باید به دقت این صنعت را بررسی کند تا بتواند در روند توسعه آن شرکت کند. رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرد که نه روسیه و نه هیچ کشور دیگری نمی‌تواند یک ارز دیجیتال ملی داشته باشد.

این سخنرانی سالی یک بار در روسیه انجام می شود و خبرنگاران می توانند سوالات خود را از رئیس جمهور بپرسند. این پرسش و پاسخ حدود چهار ساعت طول می‌کشد و یکی از سوالات مهم امسال راجع به ارزهای رمزنگاری شده بود. جواب‌های پوتین به نظر با آگاهی کامل نسبت به این تکنولوژی بود و واضح بود که نسبت به موضوع اشراف دارد.

یکی از خبرنگاران از او سوال کرد که آیا روسیه قصد دارد ارز دیجیتال خود را تولید کند؟ و اینکه آیا کریپتوکارنسی در آینده جایگزین پول فیات در روسیه خواهد شد؟ پوتین در جواب به این سوال گفت:

به نظر می‌رسد این سوال درستی نباشد، چرا که وقتی ما راجع به ارزهای رمزنگاری شده صحبت می‌کنیم باید این نکته را بدانیم که این موضوع فراتر از مرزهای کشورهاست.

در ادامه او به اصطلاح ماینینگ (استخراج) اشاره کرد و اعلام کرد این موضوع در روسیه هنوز قانون گذاری نشده است. با این حال، این وضعیت به زودی با اتخاذ قوانین جدید که در حال حاضر در دومای روسیه مورد بررسی قرار می‌گیرد، تغییر خواهد کرد. سپس او تاکید کرد که مقامات روسیه نگرش بسیار دقیقی نسبت به موضوع رمزنگاری دارند. این در حالیست که هنوز ارزهای دیجیتال موضوع با اهمیتی برای خیلی از کشورها نیست و تا امروز فقط ژاپن تا حدودی روی این موضوع کار کرده است.

پوتین در راستای بیانیه بانک مرکزی روسیه مبنی بر اینکه ارزهای دیجیتال نمی‌توانند جایگزینی برای روش‌های پرداخت کنونی باشند، اعلام کرد که این گفته یعنی ما باید خیلی دقیق‌تر این موضوع را بررسی کنیم. به نظر می‌رسد موضع او تا حدودی تغییر کرده است:

چنین پدیده‌ای جایگاه خود را در جهان دارد و در حال توسعه است. ما باید به دقت آنالیز کنیم، ببینیم چه اتفاقی دارد می‌افتد و ببینیم چگونه می‌توانیم در این فرآیند شرکت کنیم و از آن استفاده کنیم. یکی از روش‌ها، اجتناب از هر گونه محدودیت در حوزه فعالیت مالی بین‌المللی است.

رئیس دولت روسیه موضوع دیگری مربوط به جامعه رمزنگاری را هم مورد خطاب قرار داد: سرنوشت سرویس پیام‌رسانی تلگرام. او اشاره کرد که ممنوعیت، آسان‌ترین راه است اما پیشنهاد کرد که به دنبال روش‌های نوینی برای حل این مشکل باشند.

مقامات روسی در پی تصمیم دادگاه مسکو در ۱۳ آوریل تلاش کرده‌اند تا این پیام رسان را مسدود کنند. البته تاکنون تلاش‌های آن‌ها ناموفق بوده‌است و تلگرام موفق به گریز از محدودیت‌های اعمالی شده‌است. با توجه به این صحبت ها به نظر می‌آید که روسیه قصد دارد موضع انعطاف‌پذیرتری نسبت به این پیام رسان داشته باشد.

منبع
news.bitcoin

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا