مقالات عمومی

دلایل افت امروز بازار ارزهای دیجیتال!

بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته افت زیادی داشته و مارکت کپ از حدود ۴۲۷ به حدود ۳۷۲ میلیارد دلار رسیده است. یعنی حدود ۵۵ میلیارد دلار سرمایه از بازار خارج شده است. این افت قیمت دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد که در این مقاله به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن
  • یکی از دلایل اصلی این افت بازار، خبر اتهام کلاهبرداری اکسچنج Upbit است. اکسچنج Upbit ، بزرگترین پلت‌فرم خرید و فروش ارز رمزنگاری شده در کره جنوبی، ۱۱ ماه می توسط پلیس محلی به اتهام کلاهبرداری مورد بازجویی قرار گرفته‌است. Upbit در حال حاضر چهارمین صرافی ارز رمزنگاری شده در سطح جهانی از نظر حجم مبادلات ۲۴ ساعته است. طبق گزارش‌های داده شده، پلیس بر این باور است که این اکسچنج با دستکاری بالانس خود سرمایه گذاران را فریب داده‌است. صبح روز گذشته در سئول، کمیسیون FSC بازرسان خود را به دفتر مرکزی Upbit فرستاده تا بتوانند به سیستم کامپیوتری این شرکت دسترسی داشته باشند و دارایی‌های مجازی آن را حسابرسی کنند. برخی از مفسران و تحلیلگران در رسانه‌های اجتماعی خود اعلام کردند که این خبر روی افت قیمت‌ها در بازار تاثیر داشته است.

  • دلیل احتمالی دیگر افت بازار ارزهای دیجیتال ، انتقال حدود ۸۰۰۰ بیتکوین توسط اکسچنج ورشکست شده‌ی Gox است. ارزش این تعداد بیت کوین معادل ۷۰ میلیون دلار است. این ۸۰۰۰ بیت کوین در ۴ قسمت ۲۰۰۰ بیت کوینی انتقال داده شد و احتمال فروش این بیت کوین‌ها وجود دارد. چنین اقداماتی توسط Mt. Gox از ماه نوامبر چندین بار باعث ریزش بازار شده است.

  • دلیل احتمالی دیگر می‌تواند کنفرانس بزرگ Consensus ۲۰۱۸ باشد. نهنگ‌ها و افراد تاثیر گذار بازار با پایین آوردن قیمت‌های ارزهای دیجیتال، فرصت را برای خرید‌های بیشتر خودشان و ورود افراد جدید به بازار فراهم می‌کنند. کنفرانس Consensus ۲۰۱۸ یکی از بزرگ‌ترین کنفرانس های بلاکچین در جهان است که سالی ۱ بار برگزار می‌شود و اغلب با شروع این کنفرانس، ارزهای دیجیتال با افزایش قیمت مواجه می‌شوند.

باید دید این روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال تا کجا ادامه خواهد داشت. به نظر شما چه زمانی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، سقف بالاترین قیمت تاریخی خود را می‌شکنند؟

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
4 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا