مقالات عمومی

افت قیمت ارز ریپل؛ در کنفرانس Swell ریپل چه گذشت؟

کنفرانس دو روزه Swell ریپل در روز دوشنبه با بحث های گروهی و مشارکت اشخاصی نظیر بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین آمریکا، جین اسپیرلینگ، رئیس اقتصادی ملی کلینتون و اوباما و مقامات خود ریپل، از جمله مدیر عامل آن برد گارلینگهوس آغاز شد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

این کنفرانس که در دو روز انجام شد راجع به تحولات زیادی که فناوری های مالی به ارمفان می آروند بود و سخنرانی ها در این مورد همگی نوید بخش اتفاقات خوب در اینده نزدیک را می داد. به نظر می رسد در بین تمام ارزهای دیجیتال موجود، ریپل به دلیل ماهیت متمرکز بودن خود قادر خواهد بود تا نقش مستقیمی در سیستم های بانکداری امروزی داشته باشد.

بیل کلینتون صحبت های خود را در این کنفرانس ارائه داد و می توان گفت مهمترین و کلیدی ترین صحبت او در ارتباط با قانون گذاری در حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال بود. وی اعتقاد دارد که قانون گذاری هیچ منافاتی با پیشرفت این تکنولوژی ندارد و حتی می تواند اثرات مثبتی هم داشته باشد.

مدیر عامل شرکت ریپل در مورد اینکه چگونه این شرکت با دیدگاه کریس لارسن ایجاد شد، صحبت کرد و و مدعی شد که پایه اصلی سازمان، یکپارچه سازی اینترنت ارزش با عملکردهای اکوسیستم مالی بود. وی بیان کرد:

اینترنت ارزش چیزی است که بسیاری از مردم متوجه آن نمی شوند و این بزرگترین رویکرد ریپل است. یکی از اهداف اصلی ما همیشه این بوده، به جای اینکه همانند بسیاری در دره سیلیکون مداخله گر باشیم، نقش سازنده ای داشته باشیم. مداخله گر بودن چیزی است که باعث گره خوردن امور سرمایه گذاران می‌شود اما از دیدگاه ریپل در این صنعت همیشه نیازی به مداخله گر نیست.

گارلینگهوس خاطر نشان کرد که ریپل در تلاش برای جایگزینی بانک ها نبوده است اما سعی در ساخت سیستمی داشته که تا به حال دیده نشده است. طبق گفته های وی، محصولات عرضه شده توسط این شرکت نه تنها باعث پیشرفت سریع و صنعت بلاک چین می شود بلکه کل اکوسیستم فعال را در بر میگیرد.

این مقام رسمی صحبت خود را بر سه رکن مورد نیاز برای جهانی سازی متمرکز کرد: داده ها که اساسا همان اینترنت است، کالاها که باید در این کانال انتقال یابند و پول. طبق سخنان وی مشکل اصلی که در حال حاضر در این صنعت وجود دارد انتقال عامل سوم یعنی پول است. وی برای مقایسه به صنعت حمل و نقل اشاره کرد که با ظهور کانتینرها با انقلاب مواجه شد و ذکر کرد که ریپل نیز در تلاش برای ایجاد چنین پیشرفتی در گردش پول با محصولات خود بوده است.

وی افزود بحث و تبلیغات زیادی در فضای بلاک چین وجود دارد. نکته کلیدی این فضا باید امکان پذیر کردن انتقال ارزش همچون انتقال اطلاعات باشد و هم چنین معضلات موجود در پرداخت های جهانی را برطرف کند. وی افزود که حل این مشکلات باعث افزایش جریان پولی خواهد شد و در نتیجه مسیرهای جدیدی برای ورود عموم باز خواهد کرد. وی در پاسخ به مشکلات در بخش پول بی پشتوانه، جزئیات بیشتری را که مانع انتقال ارزش در مناطق مختلف می شود، توضیح داد. برد گارلینگهوس اعلام کرد:

من با مسئولان شرکت های بسیار مهمی به بحث و گفتگو پرداخته ام و آماری که به دست آوردیم بسیار جالب توجه است. ما دریافته ایم که انتقال ارزش به طور چشمگیری کند می‌باشد و نزدیک به ۶ درصد است که گاهی اوقات تا ۱۱ درصد افزایش می‌یابد. تراکنش ها نیز بسیار گران است به طوری که منابع می‌گویند مبلغ نجومی ۱۰ تریلیون دلار در بخش های بانکی اتفاق افتاده است.

برد گارلینگهوس هم چنین در دسترس بودن آخرین محصول ریپل یعنی xRapid را اعلام کرد که از دارایی های دیجیتال برای تراکنش های بین المللی استفاده می‌کند. حتی این موضوع نیز مشخص شد که ریپل در زمینه محصول جدید خود با سه شرکت Cuallix، Mercury fx و Catalyst همکاری کرده است.

اما بعد از اتمام  این مراسم دو روزه، توکن ریپل ،XRP، در بازار چیزی حدود ۸ درصد افت قیمت داشت که با توجه به پامپ شدید این ارز در ۲روز گذشته تاثیر زیادی نداشت.

آیا ریپل می تواند با xRapid توسعه های چشمگیری در صنعت ارز دیجیتال ایجاد کند؟ نظر شما چیست؟

منبع
ambcrypto

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا