اخبار بیت کویناخبار عمومی

رابرت شیلر برنده نوبل اقتصاد: بیت‌کوین حباب است ولی ممکن است مدتی ماندگار باشد

رابرت شیلر ، برنده جایزه نوبل اقتصاد، در ۱۳ آوریل مصاحبه ای با CNBC انجام داد و اعلام کرد معتقد است که اگرچه بیت‌کوین ممکن است یک حباب باشد، اما به این معنا نیست که برای همیشه از بین برود.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

شیلر، که در حال حاضر استاد اقتصاد دانشگاه Yale است، به بیت‌کوین به عنوان نمونه دیگری از رفتار انسانی فاسد اشاره کرد و گفت:

من به بیت‌کوین، به عنوان یک حباب علاقه مند نیستم. اما این بدان معنا نیست که بیت‌کوین ناپدید خواهد شد و یا برای همیشه از هم پاشیده خواهد شد. ممکن است برای مدتی با ما باشد.

رابرت شیلر تأکید می کند که او می داند که افراد هوشمند در بورس، از جمله بسیاری از دانشجویان خود او در بازار این ارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما می‌افزاید که:

 جذابیت این تکنولوژی یک داستان است که من فکر می کنم فراتر از این صحبت‌ها است. از لحاظ روانشناسی این موضوع بیش از چیزی است که کامپیوترها قادر به توضیح دادن آن باشند.

به گفته رابرت شیلر، در بخشی از دنیای کریپتوکارنسی که به سیاست مربوط می‌شود “حباب” وجود دارد، چرا که معمولا افرادی که به دولت‌هایشان اعتماد ندارند ممکن است وسوسه به سرمایه‌گذاری در این بازار شوند.

سپتامبر سال گذشته، شیلر به همراه برایان کلی در مصاحبه با CNBC  گفته بود: این کیفیت داستان است که این همه علاقه را جذب می‌کند. اما در روز جمعه ۱۳ آوریل امسال، برایان کلی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که او از پیش بینی سرمایه‌دار Tim Draper، که قیمت بیتکوین تا سال ۲۰۲۲ می تواند به ۲۵۰۰۰۰ دلار برسد، پشتیبانی می‌کند.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا