اخبار بلاکچیناخبار عمومی

احساس خطر برای بیت مین؛ عرضه نسل جدید دستگاه استخراج توسط سامسونگ!

بازار ماینینگ ارز دیجیتال در سال جاری رشد جدیدی را مشاهده کرده است. به همین دلیل هم فعالیت های استخراج (ماینینگ) بسیار دشوار و گران قیمت شده است. سامسونگ به منظور افزایش سوددهی، چیپ  جدید ۷ نانومتری با نام ۷LPP را عرضه کرده است. طبق گزارشات این چیپ جدید می تواند مصرف انرژی را کاهش دهد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

چیپ جدید ۷ نانومتری سامسونگ

سامسونگ چیپ ماینینگ جدیدی را عرضه کرده که با نام ۷LPP شناخته شده است. این چیپ به ماینرها کمک می کند تا سوددهی خود را افزایش دهند. با رشد بازار ماینینگ، سختی استخراج نیز افزایش می یابد. به همین دلیل است که قیمت اخیر بیت کوین به ماینرها یا سودی نمی دهد و یا سود کمی می‌بخشد.

ماینرها به منظور بهبود سوددهی می توانند هزینه های برق را کاهش دهند و یا کارمندهای خود را اخراج کنند. بهبود تجهیزات سخت افزاری نیز باعث افزایش کارایی می شود. چیپ های جدید سامسونگ بر اساس فناوری لیتوگرافی به وسیله اشعه ماوراء بنفش (EUV) می‌باشد. این قابلیت اجازه می دهد تا دستگاه های جدید فضای بیشتری داشته باشند و راندمان مصرف انرژی بهتری داشته باشند.

چارلی بی، معاون اجرایی فروش و بازاریابی تیم سامسونگ الکترونیک بیان کرد:

سامسونگ با معرفی نود فرایند (EUV) انقلابی در این صنعت ایجاد کرده است. این تغییر بنیادین در نحوه ساخت ویفرها (wafers)، به مشتریان این فرصت را می دهد تا زمان تولید خود را با کیفیت عالی، لایه های کاهش یافته و خروجی بهتر بهبود بخشند.

طبق گفته های این شرکت، چیپ 7LPP باعث بهبود دیگر ویژگی ها نظیر هوش مصنوعی، 5G و اینترنت اشیا (IoT) می شود. اگرچه سامسونگ هیچ اطلاعاتی ارائه نداده است که کدام کاربران از این چیپ ها می توانند استفاده کنند، اما به این امر اشاره کرده است که آنها می توانند از آنها برای برنامه های محاسبات با کارایی بالا (HPC) استفاده کنند.

سامسونگ بیان کرد که فناوری 7LPP با وجود لایه های کمتر و خروجی بهتر باعث کاهش پیچیدگی فرایند استخراج می‌شود. با این حال این محصول 40 درصد افزایش در راندمان و 20 درصد افزایش در عملکرد به همراه خواهد داشت. علاوه بر این چیپ های جدید می تواند 50 درصد مصرف انرژی را کاهش دهد.

لازم به ذکر است که کمپانی بیت مین که تا مدتی پیش تنها عرضه کننده این دستگاه ها محسوب می شد، چند هفته پیش مدلی از همین دستگاه های 7 نانومتری را روانه بازار کرد. به نظر می رسد بیت مین با حضور سامسونگ در این صنعت، نگرانی و مشکلات جدیدی را احساس کند که قطعا راهکارهایی برای آن خواهد داشت.

نظر شما در مورد چیپ های جدید این شرکت چیست؟ آیا سامسونگ می تواند در این صنعت پر رقابت موفق شود؟

منبع
usethebitcoin

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا