اخبار بلاکچیناخبار عمومی

خطر برای شرکت Bitmain؛ سامسونگ وارد صنعت ماینینگ شد

پیشرفت در تولید محصول

سامسونگ محصولاتی را در بخش های مختلف فناوری تولید می کند و جای تعجب نبود که آنها در نهایت به بازی بیت‌کوین هم راه پیدا کنند. یکی سخنگوی شرکت سامسونگ به Techcrunch گفت که:

سامسونگ در حال حاضر در حال ساخت تراشه های ماینینگ ارزهای رمزنگاری شده می‌باشد

آنها قبلا تجربه ای در زمینه ارزهای رمزنگاری‌ شده با تولید تراشه های حافظه برای کارت های گرافیکی داشته اند ، از زمانی که از تابستان ۲۰۱۷ ماینینگ آلتکوین ها محبوب شد. این تراشه ها مورد نظر سازندگان ASIC هستند که سخت افزارهای آماده مصرفی را برای فروش به مردم عرضه می کنند.

مرکز ASIC بیت‌کوین

با این حال چشم انداز ASIC  بیت‌کوین در حال ظهور است. Bitmain، یکی از تولید کنندگان ASIC، در حال حاضر بعنوان یک شرکت انحصاری در این زمینه است. آنها توانسته اند ماینرهای کارآمدی را در این صنعت ارائه دهند در حالی که حاشیه سود این بازار بسیار کم است. با این حال، یک محصول خوب می تواند رقبا را به سرعت از صحنه خارج کند. Bitmain با TSMC که یک شرکت تولید تراشه تایوانی است کار می کند. سامسونگ رقیب مستقیم و جدی TSMC خواهد بود، اما این رقابت جدید می تواند تولید کنندگان سخت افزار جدید را ترغیب کند و حتی ممکن است باعث شود سامسونگ سریعتر برای ساخت ASIC های کامل خود آماده شود.

خود Bitmain اخیرا اعلام کرده است که آنها ASIC هایی را برای اتریوم و مونرو ساخته اند، کوین هایی که قبلا گفته می شد در مقابل ASICها مقاومت میکنند. تیم توسعه مونرو تصمیم گرفت تا الگوریتم استخراج خود را به طور موثر برای ASICها در شبکه بسازد و آن را در ارتقاء شبکه خود که در اوایل ماه جاری رخ داد، اضافه کرد. اما خبری از این اتفاق برای اتریوم هنوز منتشر نشده است.

تکنولوژی های بزرگ در راه است

سامسونگ تنها شرکت فناوری بزرگی نیست که رشد صنعت ارزهای رمزنگاری شده را تصدیق کرده است. GPU های NVIDIA در طول سال گذشته شاهد افزایش شدید قیمت بوده اند، زیرا قیمت رو به رشد ارزهای رمزنگاری شده باعث می شود که ماینینگ بیشتر و سودآورتر شود. شرکت ها در حال ساخت تجهیزات تخصصی ASIC هستند، به این معنی که مثلا اگر جوانی می خواهد جدیدترین بازی های ویدئویی را با کارت گرافیک GTX 1080  بازی کند، ممکن است مجبور باشد چند صد دلار اضافی برای خرید کارت گرافیک پرداخت کند. مدیر اجرایی NVIDIA در مورد این مسئله با مشتریان خود صحبت هایی داشت و از خرده فروشان خواست که اولویت فروش را برای گیمرها بیشتر از ماینرها در نظر بگیرند.

 

 

منبع
bitcoinist

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا