اخبار آلتکویناخبار عمومی

عربستان سعودی معاملات ارزهای دیجیتال را غیرقانونی اعلام کرد

کمیته متشکل از چندین وزاتخانه مختلف دولتی و بانک مرکزی عربستان سعودی هشدار داد که معاملات ارزهای دیجیتال غیرمجاز مانند بیت کوین در کشور غیرقانونی است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

در بیانیه ای که توسط مؤسسه پولی عربستان سعودی (SAMA) یا همان بانک مرکزی دولت عربستان منتشر شد، این کمیته اظهار داشت که مخالف معاملات ارز دیجیتال است. از آنجایی که ارزهای دیجیتال خارج از حوزه نظارت دولتی هستند، این کمیته پیامد منفی ارز دیجیتال و خطرات زیاد برای معامله کنندگان را دلایل مخالفت با ارز دیجیتال اعلام کرد.

این کمیته که با حکم عالی تشکیل شده است، فعالیت های امنیتی غیرمجاز در بازار سهام خارجی را نظارت و بررسی می‌کند. این کمیته شامل مقام ناظر بازار سرمایه (CMA)، وزارتخانه های داخلی، رسانه ای، بازرگانی و سرمایه گذاری و همچنین SAMA می‌باشد. این حکم کمیته را موظف کرده است تا مقامات مسئول و مرتبط را در مورد هر گونه معاملات یا سرمایه گذاری در فارکس (بازار تبادل ارز خارجی) و معاملات ارز دیجیتال آگاه سازد و هچنین فعالیت های بازاریابی برای ارز دیجیتال را کم کند تا سرمایه گذاران از این فعالیت ها دور بمانند.

کمیته در این بیانیه اعلام کرد:

این کمیته اعلام می‌کند که ارز مجازی مانند بیت کوین در این پادشاهی غیرقانونی است و هیچ حزب یا فردی مجاز به انجام چنین فعالیت هایی نیست و برای آنها مجوز ندارد.

این کمیته بدون اشاره به هیچگونه جریمه یا غرامت برای معامله ارز دیجیتال بیان کرد هر شهروند یا ساکن این کشور اگر خلاف این کار را انجام دهد، فعالیت غیرقانونی انجام داده اند.

BitOasis اولین اکسچنج بیت کوین در آفریقا و خاورمیانه، همچنان عربستان صعودی را در فهرست کشورهایی که از زمان راه اندازی این اکسچنج پشتیبان و همراه آن بوده، قرار داده است. این اکسچنج به دلیل مسائل پیش آمده با شریک بانکی خود در ماه می، برداشت فیات را متوقف کرد. اکسچنج BitOasis قوانین خود را تغییر داده است و امروز اعلام کرد که برداشت فیات بین المللی را دوباره انجام می‌دهد.

جالب توجه است که SAMA با بانک مرکزی امارات در حال کار بر روی ارز دیجیتال خود برای انجام تراکنش های درون مرزی بر بستر بلاک چین می‌باشد. بانک مرکزی عربستان سعودی همچنین از نرم افزار بلاک چین ریپل xCurrent استفاده می‌کند تا بانک های منطقه ای را به ریپل نت (شبکه بلاک چین سازمانی برای پرداخت های فوری) متصل کند اما از توکن XRP استفاده نمی‌کند.

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا