اخبار بلاکچیناخبار عمومی

بیت کانکت (BitConnect) رسما مُرد!

بیت کانکت که بدنام ترین طرح هرمی کریپتو می‌باشد، موضوع داغ صحبت های فضای ارز دیجیتال شده است و همه مطلبی درباره این پروژه برای گفتن دارند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

اگرچه مدل تجاری این پلتفرم مشابه طرح هرمی کلاسیک (جایزه روزانه یک درصدی، حق کمیسیون ارجاع) می‌باشد، با این حال بسیاری از افراد کم تجربه قربانی سودهای غیرواقعی شده اند که این شرکت در تبلیغاتش عنوان کرد. این افراد همچنین تلاش می‌کردند تا سایر افراد را به سرمایه گذاری در طرح بیت کانکت قانع کنند. مشخصا افراد دیگری نیز در شبکه های اجتماعی بودند که اعلام کردند این پلتفرم سرمایه گذاری، کلاهبرداری است.

سرانجام، این شرکت هندی از هم پاشید و شرکت پشت این پروژه در پرداخت سودهای وعده داده شده ناتوان ماند و در پی آن بیانیه ای صادر کرد که مجبور است به کار خود پایان دهد.

اما حتی پس از معلوم شدن کلاهبرداری بودن این پروژه، بسیاری از صرافی های بی خبر هم چنان از توکن های bcc پشتیبانی می‌کردند. این توکن ها، دارایی کریپتوی اکوسیستم تعطیل شده بیت کانکت بود. در حال حاضر بیت کانکت از لیست تمام صرافی های معتبر حذف شده است.

بیت کانکت هم چنان از سایت CoinMarketCap که یکی از مشهورترین سایت ها در فضای کریپتو می‌باشد حذف نشده است، علیرغم اینکه این پروژه بیش از ۷ ماه است که به عنوان کلاهبرداری شناخته شده است. جفت های معاملاتی bcc کاملا از بین نرفته است و گاهی در صرافی هایی با سابقه مشکوک رویت می‌شوند. با این وجود، کاملا مشخص شده است که bcc کلاهبرداری بوده است و ارز دیجیتال آن کمابیش از بین رفته است.

قانونگذاران ایالات متحده، مسئولان هند را موظف به ضبط اموال مربوط به بیت کانکت می‌کند

طبق گزارشات، اخیرا موضوع حقوقی پیرامون این کلاهبرداری شکل گرفته است که طی آن قانونگذاران آریزونا و‌ ایلینوی مسئولان هندی را موظف به ضبط اموال مربوط به این کلاهبرداری می‌کنند.

بیت کانکت مسئول سرقت بیش از ۵.۶ میلیون دلار ارز دیجیتال از سرمایه گذاران بود که می‌توان آن را نه تنها بزرگترین کلاهبرداری تاریخ کریپتو بلکه یکی از کلاهبرداری قابل توجه طرح های هرمی نامید.

در رابطه با این موضوع، دپارتمان بررسی جرائم هند بیانیه خود را اینگونه صادر کرد:

کسانی که پس از بی اعتبار شدن در این شرکت ارز دیجیتال سرمایه گذاری کردند، مشکوک به پولشویی می‌باشند. ما به مجریان قانون و مسئولین مالیات بر درآمد اعلام خواهیم‌ کرد که این سرمایه گذاران را مورد بررسی قرار دهند.

باید منتظر ماند و دید که آیا این دپارتمان با قانونگذاران آمریکایی همکاری خواهند کرد یا خیر. به نظر می‌رسد این‌ موضوع به این زودی پایان نخواهد یافت.

منبع
ethereumworldnews

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا