اخبار عمومی

بیانیه SEC در خصوص قوانین کریپتو منتشر شد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) بیانیه عمومی در خصوص معامله دارایی کریپتو و شرکت های صادرکننده این دارایی ها منتشر کرده است.

بلاک چین فراز و‌ نشیب های خاص خود را دارد

کمیسیون SEC در این بیانیه درحالی که مزایای پیشرفت های فناوری بلاک چین را تایید می‌کند، توضیح می دهد این پیشرفت ها تاثیرات خاص خود را بر روی بازار معاملاتی می‌گذارد. این تاثیرات در آخر، شرکت های درگیر با فناوری را ملزم به پیروی از قوانین مشخصی می‌کند. در این بیانیه آمده است:

بخش مالی، مدیریت سرمایه گذاری و بازارها و معاملات این کمیسیون، نوآوری های فناوری را که به سرمایه گذاران و بازار سرمایه سود برساند، تشویق و حمایت می‌کند. هم چنین با افراد حاضر در بازار در خصوص مسائل به وجود آمده توسط فناوری های جدید مشورت کرده ایم. ما بر این نکته تاکید می‌کنیم که افراد حاضر در بازار هنگام سروکار داشتن با نوآوری ها باید هم چنان از قوانین تدوین شده و کاربردی بورس فدرال پیروی کنند. این نوآوری ها شامل اوراق منتشر شده دارای مجوز و یا استفاده از فناوری های جدید نظیر بلاک چین دیجیتال است.

این مسائل از کجا نشات می‌گیرد؟

بیانیه SEC در ادامه به توضیح این نکته می‌پردازد که سه نوع پروژه تاثیرگذار بر بازار معاملاتی همواره مثبت نمی‌باشند. این سه نوع پروژه عبارتند از ICO ها، شرکت ها یا پروژه های سرمایه گذاری که حول محور ارز دیجیتال می‌چرخد یا در صدد ترغیب دیگران به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می‌باشند، و در آخر بازار ثانویه معاملات دارایی های دیجیتال.

این بیانیه به بعضی از اقدامات قانونی در مقابل شرکت هایی می‌پردازد که پیرو فرآیندهای ثبت نبوده اند و یا در صدد انجام معاملات پشت درهای بسته و بدون نظارت مناسب بوده اند. بعضی از این شرکت ها عبارتند از اتر دلتا (EtherDelta)، ایرفاکس (AirFox)، پاراگون (Paragon) و مدیریت دارایی های کریپتو.

این اقدامات، اتفاق خوبی است!

کمیسیون SEC اطمینان می‌دهد که فرآیندهای ثبت به منظور ایمن نگه داشتن دارایی کاربران و حفظ حریم شخصی آن ها طراحی شده اند. ایده این فرآیندها، محافظت از سرمایه کاربران در مقابل قانون شکنان و کسانی است که فعالیت های غیرقانونی انجام می‌دهند.

درحالی که به راحتی می‌توان کمیسیون SEC را به عدم روشنفکری متهم کرد، باید این نکته را عنوان کرد که این سازمان، بازار رو به رشد کریپتو را به عنوان مکانیزم معاملاتی معتبر می‌شناسد. بنابراین هدف کمیسیون این است که همچون بورس و اوراق بهادار، بر این حوزه نظارت و محافظت داشته باشد. قوانین بیشتر به این معنا می‌باشند که بازار در حال گسترش و جا افتادن می‌باشد و با افزایش کاربران این حوزه، کمیسیون SEC نیز می‌خواهد از این موضوع اطمینان حاصل کند که از کاربران در مقابل مسائل موجود در عرصه سرمایه گذاری محافظت به عمل می‌آید.

قوانین و مقررات به شیوه های مختلف بیانگر تغییرات مثبت در بازار، حضور افراد بیشتر در معاملات و نیاز به محافظت های مناسب می‌باشند.

نظر شما در مورد اقدامات قانونگذاری SEC چیست؟

منبع
livebitcoinnews

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا