اخبار عمومی

معاملات دو محصول سرمایه گذاری بیت کوین و اتر توسط SEC تعلیق شد!

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) روز یکشنبه اعلام کرد که معامله دو محصول سرمایه گذاری که در حوزه ارزهای دیجیتال هستند، فورا به حالت تعلیق درآمدند. چرا که این محصولات موجب سردرگمی بازار شده و در مواردی صندوق های قابل معامله بورس (ETF) معرفی شده‌اند.

SEC بیان کرد که معاملات دو محصول Bitcoin Tracker One و Ether Tracker One حداقل تا ۲۰ سپتامبر در ایالت متحده متوقف خواهد شد.

این محصولات وعده داده اند تا قیمت ارزهای دیجیتال با کارمزد کمتری را ارائه دهند. هر دو آنها در بورس نزدک (Nasdaq) واقع در استکهلم لیست شده اند اما داد و ستد خارج از بورس یا به اصطلاح فرابورس (OTC) را داخل ایالات متحده انجام می‌دادند.

Sec در سایت خود طی بیانیه ای اعلام کرد:

در این مورد اطلاعات ناکافی وجود دارد. اقدامات لازم انجام شده بود تا فروش و پیشنهاد این محصولات مالی را در ایالات متحده امکان پذیر کنند، چنانچه وبسایت های معاملاتی آنها را به عنوان صندوق قابل معامله در بورس (ETF) معرفی می‌کنند.

صادرکننده دو محصول Bitcoin Tracker One و Ether Tracker One یعنی XBT Provider و شرکت مادر آن، به ایمیل های فرستاده شده پاسخی نشان نداند. بورس نزدک نیز از نظر دادن در این باره خودداری کرد.

SEC موضع سختگیرانه ای را در برابر اجازه ورود ETF بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به بازار اتخاذ کرده است. اما شرکت های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری های مختلفی را به وجود می آورند تا تلاش کنند ارزهای دیجیتال را همانند سهام های عادی و قانونی معامله کنند.

برخی از آن محصولات گاهی ETF نامیده می شود اما اصطلاح ETF به طور کلی به یک محصول متفاوت و غالبا با قوانین و اصول سخت تر و دقیق تر اشاره می‌کند. برخی از کارشناسان صنعت، از جمله شرکت بلک راک بزرگترین ارائه دهنده ETF، از قانون گذاران خواسته است تا ETF و دیگر محصولات سرمایه گذاری را به صورت استاندارد تعریف کنند.

ارزهای مجازی مانند بیت کوین و اتر، می تواند به سرعت و با ناشناس بودن نسبی و بدون نیاز به مقام مرکزی مانند بانک یا دولت، پول را در سراسر جهان انتقال دهند. یک صندوق دارایی ارز می تواند سرمایه گذاران بیشتری را جذب و قیمت آن را افزایش دهد.

منبع
reuters

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا