مقالات عمومی

آیا SEC در مورد صندوق های ETF بیت کوین عقب نشینی خواهد کرد؟

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اواخر اکتبر را برای بازبینی پیشنهادهای تغییرات قانون تعیین کرده است. این پیشنهادها به عاملان صرافی های مجاز و قانونمند امکان می‌دهد تا محصولات ETF بیت کوین را در پلتفرم های معاملاتی خود لیست کنند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

طی مجموعه اسنادی که در تاریخ ۴ اکتبر منتشر شد، SEC بیان کرد که به بازبینی درخواست های ETF بیت کوین شرکت های ProShares، Direxion و GraniteShares می‌پردازد. این شرکت ها به دنبال این هستند که صندوق های سرمایه گذاری خود را در بورس اوراق بهادار نیویورک NYSE یا CBOE BZX لیست کنند.

در این فرآیند، SEC درخواست های این دو نهاد را اصلاح کرده است تا این درخواست ها دربرگیرنده شفاف سازی اطلاعات درباره صندوق های سرمایه گذاری باشد که توسط عاملان صرافی ها به این کمیسیون ارائه شده است.

بر این اساس، SEC تا ۲۶ اکتبر مهلت داد تا صرافی ها بیانیه های خود را در حمایت یا مخالف از این اصلاحات ثبت کنند و پس از آن فرآیند بررسی رسمی را شروع خواهد کرد. به طور موقت حکم این کمیسیون در خصوص رد این درخواست ها برقرار خواهد ماند.

طبق گزارش CCN، کمیسیون SEC در ماه آگوست این درخواست ها را تایید نکرد و امید بسیاری از خرده سرمایه گذاران ارز دیجیتال را در خصوص لیست شدن سرمایه آن ها در صرافی های مجاز از بین برد.

پس از تنها یک روز، این کمیسیون اعلام کرد نمایندگانش قوانین موجود را بررسی خواهند کرد. یکی از نمایندگان به اسم هستر پیرس از حامیان لیست شدن محصولات ارز دیجیتال در صرافی ها بوده و SEC را در خصوص به تعویق انداختن تصمیم گیری کیفی مورد انتقاد قرار داده است. وی معتقد است بعضی از سرمایه گذاری های خاص نسبت به محصولاتی که کاملا مطابق با شرایط این کمیسیون می‌باشد، برای خرده سرمایه گذاران مناسب تر است.

کمیسیون SEC تصمیم گیری در خصوص یک درخواست ETF بیت کوین دیگر را تا دسامبر به تعویق انداخته است. این ETF پیشنهادی از جانب VanEck و ‌SolidX با صندوق سرمایه موجود پشتیبانی می‌شود. با این حال تحلیلگران می‌گویند بعید است که SEC تا سال آینده تصمیم رسمی در خصوص این صندوق سرمایه اتخاذ کند.

نظر شما چیست؟ آیا کمیسیون SEC این بار نظر مثبتی به ETF بیت کوین خواهد داشت؟

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا