اخبار آلتکویناخبار بلاکچیناخبار عمومی

فروش ارزهای دیجیتال مانند فروش سهام اپل در سال ۲۰۰۱ است!

بسیاری از افراد پیش‌بینی می‌کنند به زودی ارزش بیشتر ارزهای دیجیتالی سقوط خواهد کرد. روند رشد ارزهای دیجیتال با رویدادهای جهانی نظیر تولیپ مانیا و حباب دات‌کام مقایسه شده است. تولیپ مانیا در واقع افزایش ناگهانی قیمت پیاز گل لاله در هلند بود که بازار آن در سال ۱۹۲۹ سقوط کرد. دات-کام نیزحباب اقتصادی بود که ارزش سهام شرکت‌ها به دلیل رشد بخش اینترنتی سود زیادی کرد. شرکت ها با افزودن دات‌کام به انتهای نام خود ارزش سهام خود را افزایش می دادند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

یونی آسیا، مدیر عامل پلتفرم تریدینگ eToro این بار به شباهت رشد ارز دیجیتال با اتفاق دات‌کام اشاره می‌کند. وی در مصاحبه با بلومبرگ اذعان داشت، ۹۰ درصد استارت‌آپ های حوزه ارزهای دیجیتال سرانجامی نخواهند داشت.

طی سال های ۱۹۹۵ الی ۲۰۰۰ افراد بسیار زیادی سرمایه گذاری‌های کلانی در شرکت‌های “com.“ انجام دادند که اکثر این شرکت‌ها از مدل تجاری مناسبی برخوردار نبودند. اما امروزه مردم می‌توانند با ارائه و ثبت ایده‌های جدید به صورت کاملا شفاف، جهانیان را با آنها آشنا کنند. این ایده‌ها توسط ارزهای دیجیتال و با عرضه اولیه پول (ICO) مطرح می‌شوند و میلیونرهای زیادی در آنها سرمایه گذاری می‌کنند. حتی اگر ۱۰۰۰ نفر به طور جداگانه ۱۰,۰۰۰ دلار سرمایه گذاری کنند، کل پروژه در مدت زمان کمی به ۱۰ میلیون دلار می‌رسد. برای مثال، پروژه مرورگر بریو (Brave) در سال گذشته در کمتر از ۳۰ ثانیه، ۳۵ میلیون دلار بودجه جمع آوری کرد. یونی آسیا صحبت های خود را این گونه ادامه می‌دهد:

به نظر می‌رسد بلاک چین همانند اینترنت در گذشته می‌تواند تحول عظیمی ایجاد کند. تسلا ۲۰۰۰ درصد، فیس‌بوک ۱۰۰۰ درصد و گوگل نیز ۱۰۰۰درصد از زمان آغازشان رشد داشته‌اند. پس از معرفی آیپادها، آی‌بوک و توسعه سیستم عامل مک از سال ۲۰۰۱ الی ۲۰۰۵، سهام اپل رشد چشمگیری کرد. سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی هم تصمیمی است که مردم باید اگاهانه اتخاذ کنند. من پیش بینی می‌کنم فروش ارز دیجیتال مانند فروش محصولات اپل در سال ۲۰۰۱ است. اگر بخواهید خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام می‌دهید، در غیر اینصورت کسی شما را مجبور به این کار نمی‌کند. هنگامی که افراد فناوری بلاک چین را یاد می‌گیرند، می‌خواهند کل دنیا از آن استفاده کند. ‌البته کار درست همین است. بلاک چین شفافیت و تمرکز زدایی به همراه دارد و هنگامی که در صنایع پزشکی، مهندسی و سیستم های الکتریکی به کار گرفته شود مشکلات بسیاری را حل می‌کند. طرفداران بلاک چین روز و شب تلاش می‌کنند تا این تکنولوژی را ارتقا دهند و ایده های جدید را در آینده‌ای نزدیک به واقعیت تبدیل کنند. اما به نظر من تا آن زمان باید صبر کنیم و ببینیم که کدام شرکت ارزش سرمایه گذاری دارد.

نظر شما چیست؟ آیا دنیای ارزهای دیجیتال یک حباب گذراست؟ یا این تکنولوژی تحول عظیمی در تاریخ خواهد شد؟

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا