اخبار بلاکچین

اخطار Slush: دارندگان دستگاه های ماینینگ S۹ نرم افزار خود را آپدیت نکنند!

اپراتور استخر ماینینگ بیت کوین اسلاش (Slush Pool) به ماینرهای خود هشدار داد که دستگاه های انت ماینر S۹ خود را به سیستم عاملی که به تازگی توسط بیت مین عرضه شده است آپدیت نکنند، چرا که مطابقت این دستگاه را با استخر اسلاش از بین خواهد برد. اپراتور این استخر بیان کرد:

ماینرهای عزیز ما به شدت توصیه می‌کنیم که دستگاه های S۹ خود را با سیستم عامل جدید بیت مین به روز رسانی نکنید. این سیستم عامل مطابق با استاندار BIP۳۱۰ نمی‌باشد و در نتیجه با استخر اسلاش نیز مطابقت ندارد. ما به شدت مشغول کار بر روی ارائه فایل اصلاحیه هستیم و شما را در جریان خواهیم گذاشت.

طبق گزارش CCN، بیت مین سیستم عامل جدیدی عرضه کرده است که به دارندگان انت ماینر S۹ امکان می‌دهد تا AsicBooat را فعال کنند. این ویژگی یک آپدیت محسوب می شود که منجر به افزایش ۱۳ درصدی بهینه سازی مصرف انرژی می‌شود.

بیت مین این آپدیت را دقیقا یک روز پس از انتشار تحقیق توسط برینز (braiins) عرضه کرد. برینز که گروه توسعه نرم افزاری مدیریت استخر اسلاش است در این تحقیق بیان کرد که سخت افزار انت ماینر S۹ قادر به راه اندازی AsicBoost می‌باشد، اگرچه فعالسازی این ویژگی نیاز به پچ نرم افزاری دارد. این شرکت که اخیرا سیستم عامل استخراج بیت کوین متن باز را عرضه کرده است گفت که این سیستم پشتیبانی از AsicBoost را در این نرم افزار به اسم سیستم عامل Braiins OS فراهم خواهد کرد.

استخر ماینینگ

طبق گفته های استخر اسلاش، آپدیت سیستم عامل بیت مین مطابق با استاندارد BIP۳۱۰ نمی‌باشد و یک مکانیزم کلی برای مشخص کردن افزونه پروتکل را بیان می‌کند. در نتیجه، کاربرانی که دستگاه S۹ خود را آپدیت کنند تا زمانی که شرکت اصلاحیه ای ندهد قادر نخواهند بود تا در استخر اسلاش استخراج کنند.

در این بین، ماینرها باید به سایر استخرهای استخراج تغییر موضع دهند که مطابق با این سیستم عامل باشد. استخرهایی نظیر BTC.com و AntPool که هر دو متعلق به بیت مین می‌باشند.

از اینرو، زمانبندی عرضه سیستم عامل بیت مین که از BIP۳۱۰ پشتیبانی نمی‌کند این سوال را به وجود می‌آورد که آیا این غول چینی ماینینگ به دنبال اقدامات تنبیهی در برابر استخر اسلاش برای توسعه سیستم عامل جایگزین انت ماینر و تشویق کاربران به غیرفعال کردن سیستم عاملهای بیت مین می‌باشد. ویل پاندا (WhalePanda) در این خصوص در توییتر خود اعلام کرد:

بیت مین ۳ روز پس از انتشار پست برینز در خصوص قابلیت AsicBoost در دستگاه های S9، سیستم عامل جدیدی عرضه می‌کند. بیت مین نگران این موضوع بود که ماینرهای بسیار زیادی به سمت سیستم عامل برینز بروند و اسلاش را به عنوان استخر پیش فرض خود انتخاب کنند.

هرچند در قسمت نظرات، یکی از سخنگویان بیت مین به CCN گفت که دلایل انتشار این سیستم عامل بی کم و کاست در ببانیه رسمی گفته شده است. وی گفت:

دلایل انتشار این فریمور در پستی که منتشر کرده ایم توضیح داده شده است و چیزی کمتر یا بیشتر از آن وجود ندارد.به نظر می‌رسد که اکثریت شبکه جهانی می‌تواند مزایای بهینه سازی این فریمور را تایید کنند.

آیا این اقدامات بیت مین بب هدف ضربه استخر اسلاش بوده؟ یا اهداف دیگری پشت این موضوع است؟

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا