اخبار بلاکچین

ساخت مزرعه‌ی خورشیدی در استرالیا برای استخراج ارزهای دیجیتال

یک مزرعه خورشیدی ۲۰ مگاواتی در شهری در استرالیا غربی برای استخراج ارزهای رمزنگاری‌شده راه‌اندازی شده است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

این مزرعه خورشیدی توسط شرکت Hadouken، که متعلق به بن تان استرالیایی است، ساخته شده‌است. آقای تان قبلا هم شرکت بین‌المللی انرژی خورشیدی Nasdaq را راه‌اندازی کرده بود. پارک خورشیدی برای تامین انرژی فعالیت‌های ماینینگ و مرکز داده‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این مزرعه به وسیله هیئت ارزیابی توسعه جنوب استرالیا نیز تایید ومجوز گرفت.

Hadouken اعلام کرد که این شرکت قصد دارد یک سیستم ذخیره‌سازی باتری را نصب کند که در ۱۰ کانتینر حمل و نقل قرار داده شود و تاسیسات خورشیدی در عرض سه‌ تا شش ماه آینده در مساحت ۱۸ هکتار ساخته شود.

محل مزرعه خورشیدی مورد انتظار تقریبا ۲ کیلومتری شمال شهر روستایی Collie، در ۲۱۳ کیلومتری جنوب پایتخت است. Collie دارای بزرگ‌ترین ژنراتور برق استرالیای غربی، Muja است که یک نیروگاه برق با توان تولید ۸۵۴ مگاوات برق می‌باشد. برای شصت سال، دو معدن زغال‌سنگ Collie مسئول تولید ۶۰ درصد برق تولیدی توسط زغال‌سنگ در استرالیای غربی بودند. اما در سال‌های اخیر، آینده این شهر در شک و تردید قرار گرفته شده است، تلویزیون استرالیا به نقل از یک سیاست‌مدار محلی می‌گوید:

هزینه تولید بیشتر از بازده خود زغال‌سنگ شده است، بنابراین این اساسا یک مشکل است. پس از این همه سال ما میتوانیم به عنوان یک شرکت بزرگ بگوییم که شاید کار را متوقف کنیم. تصویب و اجرای پیشنهاد مزرعه خورشیدی، کمک مثبتی به ایجاد حضور بیشتر بخش انرژی تجدیدپذیر در شهر Collie خواهد بود.

Hadouken انتظار دارد که ساخت این تاسیسات را در عرض سه‌ تا شش ماه تکمیل کند. انتظار می‌رود که این پروژه نیروی کار ۴۰ تا ۸۰ نفر را به همراه داشته باشد و سه کارمند پاره‌وقت که وظیفه نگهداری این تاسیسات را در آینده برعهده بگیرند. با وجود به رسمیت شناختن منافع اقتصادی این پروژه، رسانه‌ها گزارش داده‌اند که برخی از مردم محلی ابراز نگرانی کرده‌اند که این موضوع ممکن است به نفع مردم نباشد. طبق گفته‌های آقای تان، این مزرعه علاوه بر بیت کوین، ارزهای دیگر را هم استخراج خواهد کرد.

 

 

منبع
news.bitcoin

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا