اخبار آلتکویناطلاعیه صرافی

تتر ۹۸% حجم معاملات ارزهای با ثبات (stable coin) را در دست دارد!

علیرغم انتقادات گسترده در رابطه با متمرکز بودن تتر ، این استیبل کوین که در ابتدا به عنوان RealCoin شناخته می شد، همچنان در حال پیشی گرفتن از رقبای خود است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

طی گزارشی که توسط شرکت بلاکچین لوکزامبورگ انجام شد، تخمین زده شده است که تقریبا ۹۸ درصد کل حجم معاملات روزانه کوین های پایدار، توسط تتر انجام می شود.  این میزان تقریبا برابر با ۶۰ درصد از حجم معاملات روزانه بیت کوین است.

تتر تقریبا ۹۳ درصد کل ارزش بازار کوین های پایدار را تشکیل می دهد. در حال حاضر، ارزش بازار کل کوین های پایدار حدود ۳ میلیارد دلار است و این مقدار حدود ۱.۵ درصد از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال است.

صرافی های ارز دیجیتال درجه یک

تتر در مقایسه با سایر کوین های پایدار نیز دارای بالاترین جایگاه در رده بندی صرافی های درجه یک است. تتر در ۶ صرافی درجه یک لیست شده است. برای مقایسه با سایر کوین ها، تعداد صرافی هایی که کوین ها در آن ها لیست شده است عبارتند از: TrueUSD پنج صرافی، استیم دلار (SteemDollar) چهار صرافی، NuBits دو صرافی، BitBay دو صرافی، جمینای (Gemini) دو صرافی، Paxos دو صرافی، Numins یک صرافی، استاتیس (STASIS) یک صرافی و HelloGold یک صرافی. به طور کلی، کوین های پایدار در ۵۰ صرافی لیست شده اند که تتر در ۴۶ تا از آنها وجود دارد.

این گزارش که ۵۷ کوین پایدار (۲۳ کوین فعال و ۳۴ کوین در مرحله قبل از راه اندازی) را تجزیه و تحلیل کرد، نیز نشان داد که علاقه مندی سرمایه گذاران به کوین های پایدار رو به افزایش است به گونه ای که تا کنون ۳۵۰ میلیون دلار در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند. بخشی از بودجه تاسیس این کوین های پایدار از سوی شرکت هایی مانند  Andreessen Horowitz، Bain Capital Ventures، گوگل و شرکای سرمایه گذاری Lightspeed تامین شده است.

 این گزارش که کوین های پایدار را به عنوان کوین های پشتیانی شده با ضمانت های سنتی (مانند ارز رایج، طلا و یا ترکیبی از هر دو)، یا پشتیبانی الگوریتمی طبقه بندی کرده است، نشان می دهد که سرمایه گذاران تمایل بیشتری به نوع پشتیبانی های الگوریتمی دارند. استیبل کوین های الگوریتمی نظیر NuBits حدود ۵۰ درصد کل سرمایه گذاری های استیبل کوین را به خود اختصاص داده که تقریبا ۱۷۴ میلیون دلار بود. از طرف دیگر استیبل کوین هایی که با ضمانت های سنتی پشتیبانی می‌شوند ۴۱ درصد سرمایه گذاری را جذب کرده اند که حدود ۱۴۴ میلیون دلار بود. کوین های پایداری که دارای پشتیبانی کریپتو هستند، ۹ درصد از سرمایه کلی یعنی ۳۳ میلیون دلار را جذب کرده اند.

مکان استیبل کوین ها

این گزارش نشان داد که پروژه کوین های پایدار در آمریکا و اروپا از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. در حال حاضر ۱۹ تیم از این پروژه ها در ایالات متحده  و ۱۳ پروژه در اروپا مستقر هستند. در اروپا، سوئیس با ۵ پروژه محبوب ترین مکان برای کوین های پایدار است، در حالی که در بریتانیا ۳ پروژه فعالیت دارد. براساس محل استقرار قانونی کوین های پایدار آمریکا با ۱۰ کوین پایدار در رتبه اول قرار دارد و به ترتیب سوئیس با ۷ کوین پایدار و کشورهایی مانند استرالیا، کیمن و جرسی در رتبه های بعدی قرار دارند.

قابل پیش بینی است که دلار آمریکا به عنوان رایج ترین پشتیبان برای استیبل کوین ها است به طوری که ۶۶ درصد استیبل کوین ها این ارز را به عنوان پشتیبان خود برگزیده اند.

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا