مقالات عمومی

اتهامی دیگر علیه تتر و صرافی بیت فینکس؛ آیا آنها در افت قیمت نقش داشته اند؟

وزارت دادگستری ایالات متحده در حال تحقیق و بررسی نقش تتر (USDT) در دخالت و دستکاری بازار است. دادستان های فدرال تصمیم گرفتند یک پرونده گسترده جنایی در رابطه با صرافی بیت فینکس و ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و تتر را مورد بررسی قرار دهند. این اطلاعات طی چند روز گذشته توسط بلومبرگ منتشر شد.

تتر توسط دادگستری مورد بررسی قرار می گیرد

بلومبرگ به نقل از سه فرد، از همکاری دادستان های فدرال با کمیسیون معاملات و قرارداد آتی کالای آمریکا (CFTC) در جهت تحقیقات لازم و بررسی دقیق تر این پرونده خبر داد. بیت فینکس و تتر دارای یک تیم مدیریت هستند و به همین دلیل است که قانون گذاران هر دوی آنها را مورد بررسی قرار می دهند.

تتر یکی از بزرگترین ارزهای با ثبات در بازار است. شرکت صادر کننده این ارز به ازای هر یک تتر یک دلار به عنوان پشتوانه آن ذخیره دارد. به گفته خود این شرکت، این سرمایه در بانک دلتک (Deltec Bank) واقع در باهاماس ذخیره می شود. طی ماه های گذشته، این کوین درگیر اختلاف نظر های گوناگون در رابطه با بودجه پشتوانه خود و فعالیتش در بازار بوده است و همچنان خیلی از مسائل در این زمینه شفاف نیست.

براساس تحقیق منتشر شده توسط جان گریفین و امین شمس، تتر برای دستکاری قیمت بیت کوین در بازارهای نزولی و خرسی استفاده شد. با این حال، این شرکت تمام این اتهامات را رد کرد. در دسامبر ۲۰۱۷، کمیسیون CFTC احضاریه ای به تتر و بیت فینکس فرستاد. این گزارش بیان می کند، اگرچه دستکاری بازار در بیت فینکس اتفاق افتاده است اما این بدان معنا نیست که مدیران ارشد این صرافی در این زمینه مستقیما دخالت داشته اند.

وزارت دادگستری اذعان دارد که افزایش چشمگیر قیمت دارایی های دیجیتال مربوط به تقاضای واقعی یا دستکاری بازار است. در حال حاضر، این وزارت خانه نیز در حال بررسی این نکته است که تتر چگونه کوین های جدید تولید می کند.

گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ بدین شرح است:

نمی توان تعیین کرد که آیا مقامات دولتی تنها فعالیت هایی را که در بیت فینکس رخ داده اند بررسی می کنند یا اینکه مدیران ارشد این صرافی نیز مظنون به فعالیت غیر قانونی هستند. نه وزارت دادگستری و نه CFTC هیچکس را به طور رسمی متهم اعلام نکرده است و شاید در نهایت مقامات قضایی نتیجه بگیرند که هیچ اتفاق غیر قانونی رخ نداده است.

در ماه اکتبر قیمت تتر نسبت به دلار کاهش یافت و قیمت این ارز دیجیتال به ۰.۹۳ دلار رسید. از آن زمان تاکنون، این کوین با قیمت ۰.۹۷ تا ۱ دلار معامله شده است. پس از کاهش عرضه USDT، ارزش بازار آن نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. طی چند هفته، ارزش بازار این کوین کاهش ۴۰ درصدی داشته است. در زمان نگارش این خبر، ارزش بازار آن حدود ۱.۷۸ میلیارد دلار است.

به نظر شما آیا بیت فینکس و تتر قیمت بیت کوین را دستکاری کرده اند؟

منبع
usethebitcoin

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا