اخبار آلتکویناخبار بلاکچین

باز هم تتر خبرساز شد؛ شایعه حمله دوبار خرج کردن به تتر!

بر خلاف گزارشات منتشر شده در رسانه های اجتماعی، ارز دیجیتال تتر مورد حمله دو بار خرج کردن قرار نگرفته است.

داستان کامل تراکنش های مشکوک تتر

اسلومیست (SlowMist) تیم تحقیق امنیت بلاک چین، فعالیت های مشکوکی در یکی از تراکنش های تتر شناسایی کرد. این شرکت عکس محوی از تراکنش در حال پردازش را منتشر کرد که نشان می‌دهد حمله دو بار خرج کردن برای اکسچنج آن رخ داده است. دقیقا مشخص نیست این کار توسط هکر ها و یا توسط تیم اسلومیست رخ داده است.

حمله دو بار خرج کردن همانطور که از نام آن مشخص است یعنی فرد مهاجم یک مقدار کوین را دوبار خرج می‌کند. در این حمله هکر با تصور اینکه تراکنش تایید شده است فرد دریافت کننده را فریب می دهد و در نهایت تراکنش معکوس می‌شود.

همانطور که می‌دانید تتر بر روی پروتوکل omni اجرا می‌شود. توسعه دهندگان omni در پاسخ به این اتهامات اعلام کردند که نقص فنی از این پروتوکل نمی‌باشد. بلکه در پروتوکلی است که در آن اکسچنج ناشناس، پرداخت های توکن ورودی را انجام داده است. ظاهرا پلت فرم سیستم سپرده، پیش از پرداخت پول به درستی بررسی نکرده است که آیا فلگ (پرچم) اعتبار تراکنش نشان “صحیح” دارد و به فرستنده اجازه داده است تا آن کوین را در پلت فرم دوبار واریز کند.

این بدان معنا نیست که تترهای جدید به طور اسرارآمیزی چاپ شده‌اند. این هکر احتمالا دارایی ها را از کیف پول متصل به اینترنت به سرقت برده است. توسعه دهندگان Omni بیان کردند:

این مشتری هیچ پولی از طریق تراکنش های نامعتبر بدست نیاورده است. براساس تحقیقات ما این رویداد تا به حال رخ نداده است و دارایی زیادی به سرقت نرفته است.

اگر این حمله دوبار خرج کردن باشد چه؟

تتر بر روی پروتکل Omni اجرا می شود. این پروتکل نرم افزار لایه دوم (second-layer application) شبکه بیت کوین می‌باشد. (تتر روی بلاک چین اتریوم نیز منتشر شده است، اما اکثریت توکن های USDT بر روی Omni باقی می مانند). در واقع اجرا حمله دوبار خرج کردن بر روی تتر به هکر این امکان را می دهد تا ۵۱ درصد از هش ریت بیت کوین را کنترل کند و کل شبکه بیت کوین را به خطر اندازد.

تتر همچنین با دلار و ارزش نسبی ۱:۱ پشتیبانی می شود و ادعا شده است در حساب های بانکی به ازای تتر، دلار ذخیره شده است. در واقع تتر به عنوان جایگزینی برای دلار در بسیاری از اکسچنج ها بکار می رود. این توکن ۲.۷ میلیارد دلار مارکت کپ دارد و نهمین ارز دیجیتال بزرگ دنیاست.

طبق گزارشات CCN، حمله دوبار خرج کردن در ماه اخیر حداقل در میان آلتکوین ها بسیار زیاد شده است. ارز دیجیتال ورج، بیت کوین گولد، موناچین، ZenCash و لایت کوین تحت حمله های مختلفی قرار گرفته اند. هنوز مشخص نشده که دقیقا کدام اکسچنج تحت این حمله قرار گرفته است، اما اکسچنج های متعددی مانند OKEx بیان کردند که سیستم های آنها ایمن می باشد.

نظر شما چیست؟ آیا حمله به اکسچنج‌ها به معنی وجود نقطه ضعفی در زیرساخت ارزهای دیجیتال است؟

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا