اخبار بیت کویناخبار عمومی

من ساتوشی ناکاموتو واقعی هستم!

جامعه بیت کوین کش (BCH) دو پرونده تجاری یافته است که در سال گذشته توسط شرکت ثبت اختراع امریکا (USPTO) برای این ارز دیجیتال ثبت شده‌اند. یکی از این پرونده ها در ماه مه ۲۰۱۸ ثبت شد. فردی که آن را ثبت کرده است در واقع خلافکاری از هاوایی است که متهم به سرقت میلیون ها دلار از مردم هونولولو می‌باشد. نکته جالب اینجاست که او مدعی شده ساتوشی ناکاموتو واقعی است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

با توجه به اینکه شرکتی در بریتانیا موفق به اخذ نام تجاری بیت کوین شد، حالا خبرها حاکی از آن است که نام تجاری بیت کوین کش ‘Bitcoin Cash’ هم به ثبت رسیده است. دو پرونده در USPTO با نام تجاری “بیت کش” برای محصولات مرتبط با مجوز نرم افزار کامپیوتری و تجارت پولی آنلاین می‌باشند. جدیدترین پرونده در ماه گذشته توسط رونالد کوا ماریا به ثبت رسیده است. کوا ماریا مدعی است که او خالق ارز دیجیتال است!

نام رونالد ماریا مانند آلیس در سرزمین عجایب، مردم را جذب داستان های جالبی در مورد خود و مادرش می‌کند. بر اساس گزارشات سال ۲۰۰۱ ، کوا ماریا و مادر وی متهم به دزدی نوع درجه دو شدند. این سرقت شامل محموله بار جعلی و میلیون ها دلار کلاهبرداری از ساکنان هاوایی بوده است. این کلاهبرداری از سال ۱۹۷۹ شروع شد. در آن زمان ماریا از آشنایان خود خواسته بود بر روی محموله باری جعلی سرمایه گذاری کنند.

طبق گزارشات سال ۲۰۰۱، یکی از کاربران توییتر وبسایتی با نام Satoshinakamoto.ws را معرفی کرد و اطلاعات کمی هم راجع به این پروژه مرموز داد. این وبسایت همچنین نشان تجاری نسخه کپی رایت را در سایت قرار داده است:

من، رونالد کوا ماریا، معروف به ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین و فناوری بلاک چین، اعلام می کنم تمام حقوق مربوط به کپی رایت شبکه پرداخت همتا به همتا و دیجیتال بیت کوین متعلق به  من می‌باشد.

این وبسایت همچنین یک نسخه از وایت پیپر اصلی را دارد که حاوی اسناد رمزگشایی از بلاک چین بیت کوین می‌باشد و کوا ماریا آن را “برترین سکه” نامیده است. با این حال نکته جالب توجه بیانیه کوا ماریا، ادعای مالکیت وی در مورد بسیاری از دامین های مربوط به BCH و سایر دامنه ها می‌باشد. با مشاهده این سایت ها، کاربران به سایت کوا ماریا هدایت می‌شدند. این سایت مجموعه ای از عکس ها و خدمات جالب مانند “برنامه رایگان کسب درآمد” بود. این خدمات مجددا به پورتال Satoshinakamoto.ws هدایت می‌شدند.

کوا ماریا در یک نوشته رمزنگاری شده بیان کرد:

من مجوز قانونی برای کپی رایت ندارم. هر گونه سند یا وکالت در این زمینه نامعتبر و جعلی می‌باشد. من هیچ مجوز و وکالتی را تایید نمی‌کنم و هیچ بخشی از کار TXu۰۰۲۰۳۷۶۹۸ را منتشر نکرده ام. در تاریخ ۰۹/۲۰/۲۰۰۵ خانه من مورد حمله مقامات و نیروهای نظامی فدرال امریکا قرار گرفت و کامپیوتر، لپ تاپ، پرونده ها، کپی رایت ها و دیگر وسایل را ضبط کردند.

او در بیانیه دیگری گفته است:

من تنها ساتوشی ناکاموتو واقعی هستم. تحت قانون کپی رایت صاحب تمام کلیدهای خصوصی ، بلاک چین ها، آلتکوین ها و بیت کوین ها هستم. در صورت مرگ ، ناتوانی، کما، ربودن، بازداشت و یا حبس اینجانب، تمام کارهای دارای مجوز کپی رایت و تمام اقدامات مربوطه توسط هیچ شخصی درهیچ زمان و مکانی قابل استفاده نخواهد بود و فقط با دستور رونالد ماریا قابل تغییر است. به این ترتیب در بیانیه قانونی به تمام کاربران خود اعلام می دارم، در صورت نقض قوانین کپی رایت استفاده از تمام امور مربوطه را کنار بگذارند.

کوا ماریا پس از این بیانیه ها گفت، افراد و سازمان ها می‌توانند برای دریافت اطلاعیه و مجوزهای رایگان با وی در ارتباط باشند. کاربران برای تراکنش های بالاتر از ۸۰۰ دلار باید ۲ درصد حق امتیاز بپردازند تا در یک ماه ۸۰۰ دلار درآمد اولیه برای تمام کاربران فراهم کنند.

تمام موارد عجیب در این داستان باعث شد طرفداران بیت کوین و ارز دیجیتال به این موضوع علاقه مند شوند. احتمالا در آینده ای نزدیک از این شخص خبرهای بیشتری شنیده می‌شود.

نظر شما چیست؟ آیا این شخص ساتوشی ناکاموتو واقعی است؟

منبع
news.bitcoin

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا