مقالات عمومی

آیا ETF می تواند بیت کوین ۳۵۰۰ دلاری را تغییر دهد؟

بیت کوین به قیمت ۳۱۱۰ دلار در در صرافی هایی مانند بیت استامپ Bitstamp و کوین بیس Coinbase کاهش پیدا کرد که این امر موجب شد تا دیگر ارزهای دیجتالی نیز در مبادله با ارزهای رایج مخصوصا دلار نزولی ۱۵ تا ۲۰ درصدی را تجربه کنند.

از آن زمان، قیمت بیت کوین از ۳۲۱۰ دلار به ۳۴۵۵ دلار یعنی در حدود ۷ درصد طی ۱۲ ساعت افزایش یافته است. از آنجایی که موسسات مالی بزرگ مانند نزدک (NASDAQ) و فیدلیتی (Fidelity) برای ارائه زیرساخت های نوظهوری مانند ErisX، یک صرافی کاملا قانونی در بازار آمریکا وارد مشارکت شده اند، پیشرفتهای مثبت ارزهای دیجیتالی دوباره آغاز شده است.

 همانطور که دونالت به عنوان یک تحلیلگر فنی اذعان دارد، بیت کوین همچنان در زیر سطح مقاومتی ۳۷۰۰ دلار قرار دارد و عدم تغییر این روند می تواند منجر به افت ارزش این ارز دیجیتال بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار شود. این تحلیلگر توضیح داد که:

می توان گفت که بیت کوین هنوز به نقطه ایمن و پایدار نرسیده است. اگر بیت کوین بخواهد به بازار کاهشی خود به مدت زمان طولانی تری ادامه دهد، واقعا می خواهم بدانم که بیت کوین چگونه بازگشت به پایین ترین نقطه خود، یعنی ۳۷۴۰ دلار را مدیریت می کند.

در یک بازار کاهشی، به خصوص در حوزه کریپتو، قیمت ارزهای دیجیتال اصلی جدای از پیشرفت های حاصله در این بخش  همراه با حاشیه های زیادی کاهش می یابند. به عنوان مثال، چندین گزارش در اوایل این هفته ادعا کرند که تاخیر در تصویب ETF  بیت کوین VanEck  توسط سازمان SEC باعث کاهش چشمگیر قیمت این ارز دیجیتال شده است. با این حال، بسیاری از سرمایه گذاران در بازار سنتی تاخیر ETF  VanEck تا ماه فوریه را پیش بینی کرده بودند. زیرا SEC هیچ گونه انگیزه ای برای تغییر روند خود در راستای تصویب ETF پیش از موعد مقرر ندارد.

با توجه به وضغیت آشفته بازار، حتی اگر یک ETF بیت کوین مورد تایید یا رد شدن قرار گیرد، این رویداد به احتمال زیاد تاثیر اندکی بر وضعیت فعلی بازار خواهد داشت. برای بهبود دوباره بیت کوین، بازار باید از  شیب تند فروش و کاهش شدید ارزش ارزهای دیجیتال خود ابراز خستگی شدید کند. از لحاظ تاریخی، در سال ۲۰۱۰، ۲۰۱۲، و ۲۰۱۵، بیت کوین در حدود ۸۵ درصد کاهش پیدا کرد، پیش از آنکه دوباره افزایش یافته و یا به تعبیری دیگر بهبود دوباره بیابد، دست خوش یک دوره چند ماهه ذخیره سازی و ثبات شد.

صرف نظر از پیشرفت های عمده ای که در ماه فوریه در رابطه با تصویب ETF  بیت کوین VanEck و یا عرضه بازار آتی بکت که در ماه ژانویه اتفاق خواهد افتاد، به احتمال قوی بازار کاهشی ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۱۹ نیز ادامه خواهد یافت. لازم به ذکر است که این بازار کاهشی در صورتی که از قدرت و شتاب فروشندگان کاسته شود وارد مرحله بازسازی و بهبود دوباره خواهد شد.

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا