اخبار آلتکویناخبار بلاکچین

آیا بیت تورنت (BitTorrent) و ترون (Tron) ادغام می‌شوند؟

با توجه به آخرین اعلانات، جاستین سان -بنیانگذار پروژه بلاک چین Tron- در صدد ادغام شرکت خود با Rainberry یا همان بیت تورنت (BitTorrent) سابق می‌باشد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

اطلاعات جدیدی که اخیرا از Variety منتشر شده است نشان می‌دهد که این دو شرکت در حال حاضر اقدامات حقوقی برای ادغام را آغاز کرده‌اند، اما هر دو طرف از صحبت درباره این امر خودداری می کنند. این تصمیم که پیگیری آن نزدیک به یک سال طول کشید و نام شرکت از بیت تورنت به Rainberry تغییر یافت.

Tron میخواهد با بیت تورنت چه کند؟

شرکت بیت تورنت در سال ۲۰۰۴ توسط برام کوهن به عنوان اولین بستر برای تبادل فایل ها به صورت P۲P تاسیس شد. پروتکل بیت تورنت با شکستن فایل های بزرگ به فایل های کوچک، و توزیع آن ها بر روی یک شبکه همتا به همتا و در نهایت دوباره سازی فایل‌ها، کار می کرد.

در طول فعالیت این پروتکل، در هر ماه ۱۷۰ میلیون کاربر برای به اشتراک گذاری اطلاعات خود از آن استفاده می‌کردند که این تنها به افراد عادی محدود نمیشد و شرکت های بزرگی نیز در این بستر فعالیت داشتند.

سایت بیت تورنت می‌گوید که این پروتکل هر روز ۴۰ درصد از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص میدهد؛ اما به هرحال تبدیل این فناوری به کسب و کارهای مختلف کار سختی است. این جایی است که به استعداد کارآفرینی جاستین سان مربوط می‌شود.

ممکن است این ادغام بخشی از یک طرح بزرگتر جهت استفاده از شبکه اصلی ترون برای تسهیل تراکنش‌های همتا-به-همتا (P۲P) باشد. برای مثال می‌توان از TRX برای اشتراک گذاری اطلاعات در یک پلت فرم استفاده کرد. این کارها با توجه به ویژگی های بیت تورنت و امکانات آن ناممکن نیست.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا