اخبار آلتکوین

بیت تورنت زیر سلطه ترون؛ شروع نارضایتی‌ها و خروج کارمندان

پس از اینکه بیت تورنت توسط جاستین سان -بنیانگذار پروتکل بحث برانگیز ترون– خریداری شد، حداقل پنج کارمند که در بیت تورنت کار می‌کردند از بیت تورنت که پیشگام شبکه همتا به همتا می‌باشد، جدا شدند.

با توجه به منابع متعدد و اطلاعات کسب شده از فعالیت های شرکت، خروج کارمندان مربوط به نگرانی هایی در مورد مالکیت و همچنین پیشنهادات و چشم انداز آینده‌ی ترون است که توسط جاستین سان مطرح شده است. با استناد به منابع مختلف سه نفر از کارکنان با موافقت خود کنار گذاشته شدند و دو نفر دیگر اخراج شدند.

خبرها مبنی بر این است که حداقل دو نفر از این افراد در خدمت مدیر عامل بودند و نقش کلیدی نظیر مدیر کل و سرپرست بازاریابی را ایفا می‌کردند. با این وجود، دیگر کارکنان ارشد، از جمله مدیر اجرایی شرکت، مدیر مالی، مدیر محصول و مدیر فروش، نمی‌توانند شرکت را به دلیل توافقنامه‌ای که امضا کرده اند تا ۱۸ ماه دیگر ترک کنند.

این خبر تنها دو ماه پس از آن است که جاستین سان شرکت Rainberry واقع در سانفرانسیسکو را با مبلغ ۱۲۰ میلیون دلار خریداری کرد. جاستین سان، نماینده سابق ریپل، فردی شناخته شده است که پروژه ترون را در سال ۲۰۱۷ ایجاد کرد که هدف آن غیرمتمرکز کردن اینترنت است و ماینر معروف Bitmain را به عنوان پشتیبان برای فعالیت های خود معرفی می کند.

ترون در سال ۲۰۱۷ مبلغ ۷۰ میلیون دلار را در ICO خود کسب کرد، اما پس از آن که کشور چین، جذب سرمایه از طریق ICO را ممنوع کرد، بودجه جمع آوری شده از سرمایه گذاران چینی را برگرداند.

در زمان خرید بیت تورنت، تحلیلگران حدس زدند که جاستین سان بخشی از بیت تورنت را برای استفاده از شبکه گسترده آن (حدود ۱۰۰ میلیون کاربر در هر ماه) در جهت رسیدن به اهداف پروژه خود به کار می‌گیرد. برخی دیگر بر این عقده بودند که سان به امید اعتبار بخشیدن به ترون، بیت تورنت را خریداری کرد.

سال گذشته، ترون به دلیل عدم توانایی کافی در ارائه صحیح کدها و اشکالاتی که در پروتکل آن وجود داشت متهم شد. این اتهامات پس از ارائه وایت پیپر ترون ایجاد شد. در اواخر ماه ژوئن، مدت کوتاهی پس از معرفی ترون، جاستین سان بلاک چین ۱ میلیارد دلاری خود را راه اندازی کرد اما دارندگان توکن ها همچنان در تکاپوی انتخاب بهترین گره‌ها (ماینرها) هستند تا باعث شوند بهترین و کاربردی ترین استفاده از این تکنولوژی  به دست بیاید.

یکی از نمایندگان ترون از طریق ایمیل به CoinDesk گفت:

ترون متعهد به بیت تورنت و جامعه کاربران آن است. ما از زمان خریداری آن، به عنوان یک خانواده، به سرعت در حال رشد هستیم تا اهدافمان را برای آینده غیرمتمرکز دنبال کنیم.

اما با این حال کارکنانی که باقی مانده اند در مورد رسیدن به این اهداف نگران هستند.

آنطور که لینکدین نشان می‌دهد این شرکت فراخوانی جهت استخدام تقریبا ۴۹ نفر اعلام کرده است که حداقل ۳۰ موقعیت آن برای جذب مهندسین نرم افزار می‌باشد و کارکنان می‌ترسند که این گسترش جاستین سان جهت دستیابی به اهدافش، کار اصلی شرکت را تحت الشعاع قرار می دهد.

کارکنان باقیمانده در مورد تکنیک های بازاریابی ترون و همچنین رسالت آن، به خصوص با توجه به وضعیت فعلی تکنولوژیشان، نسبت به شیوه ارائه آن به مصرف کنندگان و سرمایه گذاران، نگرانند.

در این راستا، آنها اعلام کردند که اعضای بیت تورنت در مورد نقش ترون در انتخاب گره های بلاک چین آن، احساس خوبی ندارند. از مجموع ۲۷ گره های انتخاب شده، جاستین سان یک گره و ترون کنترل چهار را بر عهده دارد، این گره ها BitTorrent، uTorrent، Peiwo و Raybo نامیده می‌شوند.

منبع
coindesk

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا