اخبار عمومیاطلاعیه صرافی

رقبای نوپا اما مشکوک؛ جایگاه اکسچنج بایننس به خطر افتاد!

طبق آمار اعلام شده توسط coinmarketcap که اکسچنج‌های بازار را بر حسب حجم معاملات رتبه بندی می‌کند، اکسچنج قدرتمند بایننس در رتبه سوم قرار گرفت.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

دو اکسچنج تازه وارد کوین بن (coinbene) در سنگاپور و بیت زد (Bit-Z) در هنگ کنگ در ۲۴ ساعت گذشته از بایننس پیشی گرفتند. کوین بن با حجم معاملات عجیب ۲ میلیارد دلاری در صدر جدول قرار دارد. بعد از آن هم بیت زد با ۱ میلیارد دلار در رتبه دوم است. در همین بین، در بایننس فقط ۸۰۰ میلیارد دلار تراکنش انجام شده است.

به نظر می‌رسد با توجه به مدل جدیدی از درآمد با نام ماینینگ فی تراکنش (trans-fee mining)، اکسچنج های جدید از قدیمی‌ترها مانند بایننس پیشی گرفتند. در این مدل جدید که نوعی معافیت از پرداخت فی تراکنش محسوب می‌شود، اکسچنج‌ها توکن خود را به کاربران در ازای تراکنش‌هایشان پرداخت می‌کنند. اولین بار اکسچنج چینی F-Coin این کار را انجام داد و ۸۰ درصد از سود توکن‌هایش (FT) را با کاربران خود به اشتراک گذاشت. این مدل در ابتدا مورد انتقاد‌های زیادی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مدیر عامل شرکت  بایننس – ژائو چانگپن – هفته گذشته در واشنگتن راجع به این مدل ابراز تردید کرد و اظهار داشت که این مدل اساسا یک ICO است:

شما فی تراکنش‌های خود را با بیت کوین یا اتر به اکسچنج پرداخت می‌کنید. سپس آنها همان هزینه را با توکن خودشان به شما بازمی‌گردانند. این یعنی شما در حقیقت توکن آنها را خریداری کرده‌اید. آیا این همان روند خریداری توکن در ICO نیست؟؟

ژائو در ادامه صحبت‌های خود راجع به آینده بلند مدت این نوع اکسچنج‌ها و دستکاری قیمت‌های بازار افزود:

اگر این اکسچنج‌ها تا امروز هیچ درآمدی نداشته‌اند، این موضوع تا کی ادامه پیدا خواهد کرد؟ بالاخره یک روز باید برای ارزشمند شدن توکن خود قیمت‌ها را دستکاری کنند. اصولا بدون دستکاری قیمت می توانند از ارزش توکن خود دفاع کنند؟ آیا شما حاضرید در این بازی شرکت کنید؟ بازی که یک پلتفرم معاملاتی بتواند قیمتها را دستکاری کند؟

با توجه به کلاهبرداری های جدید که هر هفته اتفاق می‌افتد، ICOها تحت نظارت گسترده ای در چین قرار گرفته‌اند. باید منتظر بود تا با توجه به رقم‌های بزرگی که این اکسچنج‌ها به جیب می‌زنند، مقامات چین چه نگرشی به آنها خواهند داشت.

نظر شما چیست؟ آیا شما با این اکسچنج‌ها کار کرده‌اید؟ چه نگاهی به این موضوع دارید؟

منبع
cryptoglobe

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
2 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا