اخبار آلتکویناخبار بلاکچیناخبار عمومیتحلیل اقتصادی

آمریکا کانون جرایم ارز دیجیتال است!

با افزایش روز افزون دارایی های دیجیتال، ابزارهای پیشرفته تر برای تصاحب غیرقانونی کوین ها در حال توسعه می‌باشد. مطالعات اخیر، ایالات متحده را کانون جرایم ارز دیجیتال معرفی کرده است. این مطالعه هم چنین گزارش می‌دهد که مجرمان فضای سایبری تقریبا به تمام اکسچنج های (صرافی دیجیتالی) برتر حمله کرده اند.

بیش از نیمی از جرایم ارز دیجیتال در ایالات متحده رخ می‌دهد

گروه IB اخیرا مطالعه ای در رابطه با هک و امنیت بازار جهانی ارز دیجیتال انجام داده است. طبق این مطالعه، بیش از نیمی از جرایم ارز دیجیتال جهان در ایالت متحده رخ می‌دهد.

از پنجاه بات نت که به طور مستمر نقطه ضعف های اکسچنج‌های ارز دیجیتال را رصد می‌کنند، بیش از نیمی از موارد مشکوک مشخص شده را مربوط به ایالات متحده می دانند. هلند با ۲۱.۵ درصد رتبه بعدی را در اختیار دارد.

پناهگاه امنی وجود ندارد

هک صرافی ارز دیجیتال، خطر آشکار و بزرگی در این صنعت می‌باشد. طبق گزارش گروه IB، هیچ کدام از ۱۹ پلتفرم برتر جهان از حملات غیرقانونی مجرمان اینترنتی در امان نبوده اند.

جزییات این مطالعه نشان می‌دهد که حدود ۷۲۰ حساب کاربری در تمام پلتفرم های مهم لو رفته و هک شده اند. این آمار نسبت به سال ۲۰۱۷ با تعداد ۳۶۹ حساب کاربری هک شده، رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد. بیش از یک سوم این تعداد در ایالات متحده می‌باشد. روسیه و چین در رتبه های بعدی این لیست قرار دارند.

در سال ۲۰۱۸ شاهد هجوم حملات به سیستم های معاملاتی ارز مجازی بوده ایم. این حملات در ابتدای سال جاری با هک صرافی کوین چک (Coincheck) آغاز شد. در این حمله بیش از یک میلیارد دلار ارز دیجیتال به سرقت رفت. در ماه ژوئن، دو سیستم عامل کره جنوبی، صرافی کوین ریل (Coinrail) و بیت هامب (Bithumb) نیز هک شدند.

سیستم امنیتی ضعیف

سیستم امنیتی ضعیف همچنان دلیل اصلی همه این مشکلات می باشد. روسلان یوسفوف، مدیر پروژه گروه IB، با بیان این موضوع گفت:

افزایش فعالیت های جعلی، توجه گروه های هکر به صنعت کریپتو، عملکرد بیشتر بدافزارهای مخرب مربوط به ارز دیجیتال و همچنین مقدار قابل توجه دارایی های مسروقه، نشان می دهد که این صنعت آماده دفاع از خود و محافظت از کاربران خود نیست.

طبق این مطالعه، کاربران و پلتفرم ها به طور یکسان احتیاج به تایید هویت دو مرحله ای (۲FA) و استفاده از کلمات عبور پیچیده دارند. گروه IB گزارش داد  که بیش از ۲۰ درصد از ۷۲۰ حساب مفقود شده، کلمه عبور کمتر از هشت کاراکتر داشتند.

آیا شما از تایید هویت دو مرحله ای  (۲FA) در کیف پول ارز دیجیتال خود استفاده می کنید؟ چگونه کیف پول خود را امن نگه می دارید؟

منبع
bitcoinist

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا