اطلاعیه صرافی

کاهش قیمت کوین‌ها به دنبال اتهام کلاهبرداری اکسچنج Upbit

اکسچنج Upbit ، بزرگترین پلت‌فرم خرید و فروش ارز رمزنگاری شده در کره جنوبی، دیروز ۱۱ می توسط پلیس محلی، به اتهام کلاهبرداری مورد بازجویی قرار گرفته‌است. Upbit زیرمجموعه شرکت بزرگ فن‌آوری Kakao کره‌ای است و در حال حاضر چهارمین صرافی ارز رمزنگاری شده در سطح جهانی از نظر حجم مبادلات ۲۴ ساعته است.

طبق گزارش‌های داده شده، پلیس بر این باور است که این اکسچنج با دستکاری بالانس خود سرمایه گذاران را فریب داده‌است. صبح روز گذشته در سئول، کمیسیون FSC بازرسان خود را به دفتر مرکزی Upbit فرستاده تا بتوانند به سیستم کامپیوتری این شرکت دسترسی داشته باشند و دارایی‌های مجازی آن را حسابرسی کنند.

برخی از مفسران و تحلیلگران در رسانه‌های اجتماعی خود اعلام کردند همین خبر روی بازار تاثیر داشته و تقریبا ۱۰۰ کوین بالای جدول دیروز حدود ۱۵ درصد کاهش قیمت داشته‌اند.

Upbit اولین پلت‌فرمی نیست که توجه مقامات کره‌ای را در سال ۲۰۱۸ به خود جلب کرده است. از ماه مارس ۲۰۱۸، واحد اطلاعات مالی کره ( KoFIU ) و FSC یک تحقیق مشترک در رابطه با فعالیت اکسچنج‌ها و حساب بانک‌های کره‌ای آغاز کرده است و دلیل این اقدام را نگرانی‌های مربوط به پولشویی ( AML ) اعلام کردند.

 در ماه آوریل، رئیس اصلی اکسچنج CoinNest کره‌جنوبی و مدیر اجرایی آن به اتهام اختلاس و تقلب بازداشت شدند. دلیل بازداشت، انتقال میلیاردها دلار دارایی‌های مجازی مشتریان به حساب‌های شخصی اعلام شد. در همان ماه، به ۱۲ اکسچنج در کره دستور داده شد تا حفاظت از مشتری را در قراردادهای خود را بهبود بخشند.

نظر شما چیست؟ آیا همین خبر باعث افت قیمت‌ها از روز گذشته شده است؟

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
2 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا