اخبار بیت کوین

با بیت کوین خرید نکنید؛ آن را برای سرمایه گذاری نگه دارید!

به گزارش بلومبرگ، میزان بیت کوین (BTC) استفاده شده در تجارت، در طول سال گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

با توجه به تحقیقات شرکت Chainalysis، حجم معاملات بیت کوین که توسط ۱۷ تا از بزرگترین سرویس دهندگان ارزهای دیجیتال تامین می شد، در ماه مه ۲۰۱۸ به ۶۰ میلیون دلار رسید. این رقم در مقایسه با ۴۱۱ میلیون دلار در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ کاهش زیادی محسوب می‌شود. کم شدن میزان بیت کوین استفاده شده در تجارت منجر به پایین آمدن قیمت این ارز شده است. بیت کوین در سپتامبر ۲۰۱۷ به بالاترین قیمت خود یعنی ۲۰۰۰۰ دلار رسید و بعد از آن با افت بیش از ۵۰٪ تا ۶۰۰۰ دلار نیز سقوط کرد.

مقدار استفاده سرویس‌های خدماتی مانند BitPay، Coinify و GoCoin در ماه ژوئن به ۶۹ میلیون دلار رسید، این رقم کاملا متفاوت از ۲۷۰ میلیون دلاری است که دقیقا یک سال پیش در آمار منتشر شد.

نیکلاس ویور، محقق ارشد موسسه بین المللی علوم رایانه، به بلومبرگ اعلام کرد ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت به طور واقعی قابل استفاده نیستند. ویور استدلال کرد که هزینه خالص یک تراکنش بیت کوین بسیار بیشتر از یک همان مقدار تراکنش با کارت اعتباری است. علاوه بر این معاملات بیت کوین همواره برگشت ناپذیر هستند و این ویژگی زمانی که تخلف یا دزدی انجام شود، همه چیز را کمی سخت خواهد کرد.

کیم گراور، اقتصاددان ارشد Chainalysis نیز در این زمینه اذعان داشت:

هنگامی که قیمت در سال گذشته به سرعت افزایش یافت، اگر در یک روز بیت کوین خود را خرج می‌کردید، ممکن بود ۱۰۰۰ دلار را از دست بدهید.

گراور هم اعتقاد دارد بیت کوین علاوه بر پر نوسان بودن، برای استفاده در خرید ها و تراکنش‌های کوچک مناسب نیست، چرا که کارمزد آن برای این نوع تراکنش ها بالاست. سال گذشته، هزینه معاملات (کارمزد یا فی) بیت کوین به بالاترین سطح خود رسید، رقمی حدود ۳۷ دلار. اخیرا کارمزدها کاهش چشمگیری داشته است، حتی به ۵ دلار در حال تغییر است. نمودار زیر روند کارمزد تراکنش‌های بیت کوین را در این مدت نشان می‌دهد.

نمودار کارمزد بیت کوین

با توجه به همه این مسائل، در حال حاضر بسیاری از کاربران و افرادی که بیت کوین دارند، فقط به قصد سرمایه گذاری این ارز را خریداری کرده‌اند. این موضوع که بیت کوین هنوز برای استفاده به عنوان پول نیاز به زمان بیشتری دارد، بحث‌ها و تحلیل‌های زیادی انجام شده است. اما به نظر می‌رسد در نهایت این مردم هستند که حق این تصمیم را خواهند داشت.

نظر شما چیست؟ آیا بیت کوین ویژگی های تبدیل شدن به پول رایج را خواهد داشت؟

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا