اخبار عمومی

بیانیه غیررسمی SEC در ارتباط با صندوق ETF بیت کوین منتشر شد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) بیانیه غیررسمی جلسه ۲۸ نوامبر در خصوص پروپوزال ETF بیت کوین را منتشر کرده است. این درخواست توسط شرکت سرمایه گذاری آمریکایی VanEck و شرکت ارائه دهنده خدمات مالی و نرم افزار بلاک چین SolidX به کمیسیون ارائه شد.

طبق این بیانیه، نمایندگان شرکت های VanEck و SolidX و هم چنین نماینده بورس شیکاگو (CBOE) با اعضای بخش مالی، بخش معاملات و بازارها، بخش اقتصاد و تحلیل ریسک و دفتر مشاور عمومی کمیسیون SEC در تاریخ ۲۶ نوامبر ملاقات کردند.

طبق گزارشات قبلی، در ماه ژوئن ۲۰۱۸ شرکت VanEck به منظور ارائه درخواست ETF بیت کوین دارای پشتوانه فیزیکی در بورس CBOE به SolidX پیوسته بود. تایید یا عدم تایید این درخواست همچنان نامشخص است زیرا SEC تصمیم خود را تا ماه آگوست به تعویق انداخت.

موضوع اصلی مباحث بیان شده، مقایسه بیت کوین به عنوان یک‌ کالا با سایر دارایی های سنتی نظیر نفت خام، نقره و‌ طلا است که همگی دارای ETF می‌باشند.

در تحلیل شکل گیری قیمت کالاهای سنتی در مقایسه با بیت کوین، تیم بررسی بیان کرد که همانند طلا و نقره، ارزش بیت کوین نیز به عنوان جایگزین پول شناخته می‌شود. (برخلاف نفت خام که یک‌ کالای صنعتی به حساب می‌آید)

این بیانیه تاکید کرد که در هر سه بازار آتی کالاهای سنتی، شواهد تجربی نشان می‌دهد که قیمت های آتی و لحظه ای همگام سازی شده اند و این موضوع نشان دهنده این است که این کالاها کاملا به یکدیگر متصل اند.

در یک بحث عمومی دیگر تیم این شرکت بیان کرد که بیت کوین در واقع نسبت به همتاهای سنتی که دارای ETF های تایید شده هستند، مقاومت زیادی را در برابر دستکاری بازار نشان داده است.

این تیم در مورد کالاهای فیزیکی بیان کرد اطلاعات داخلی مانند کشف منابع جدید یا اختلال مهم در مکان تولید می تواند مورد سو استفاده قرار گیرد. طبق ادعای متقاضیان، برای بیت کوین این شرایط عملی نیست.

از مثال های دیگر در خصوص انعطاف پذیری بیت کوین در برابر دستکاری های بازار، می‌توان به عدم تجمع سرمایه ها در صرافی خاص یا پلتفرم OTC خاصی نام برد. این موضوع بدان معنا است که آربیتراژ کننده ها باید سرمایه خود را بین چندین پلتفرم معاملاتی توزیع کنند تا از نوسان موقتی قیمت سود ببرند.

به علاوه، فرآیند آربیتراژ بیت کوین در مقایسه با سایر کالاها نظیر نفت مزیت هایی دارد، زیرا یکپارچگی بیت کوین باعث می‌شود بازار بیت کوین به جای بازارهای نیمه مستقل که منجر به چند پارگی می‌شود، به صورت یک بازار جهانی واحد درآید.

طبق گزارش اوایل هفته جاری، شرکت VanEck اخیرا همکاری خود را با نزدک دومین بازار بورس بزرگ دنیا اعلام کرده است تا با کمک هم، مجموعه ای از محصولات دارایی های دیجیتال شفاف، قانونمند و نظارت شده عرضه کنند. شروع عرضه این محصولات با قراردادهای آتی بیت کوین در اوایل سال ۲۰۱۹ می‌باشد.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
3 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا