اخبار آلتکویناخبار عمومی

راه اندازی اولین بانک ارزهای دیجیتال در ونزوئلا

وقتی صحبت از ارزهای رمزنگاری شده در میان کشورها می‌شود، ونزوئلا بسیار فعال و خبر ساز است. در عین اینکه ارز ملی این کشور، پترو، مدام در حال بررسی است و حتی بسیاری از کشورها و دولت‌ها با آن مخالف بودند، به نظر می‌رسد که برنامه‌های بزرگی برای این ارز دیجیتال وجود دارد. دولت اکنون یک بانک کریپتوکارنسی را که به طور مستقیم نظارت می‌شود، مورد هدف قرار داده است تا ساکنان و مردم بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. این بانک با ارزش ۱.۲ میلیارد دلار (۲۰ میلیون پترو) سرمایه شروع به فعالیت خواهد کرد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

این اتفاق خوبی برای این ارز است و ممکن است کشش و علاقه به آن را افزایش دهد. با وجود همه این اخبار، همچنان سوالاتی راجع به اینکه آینده این ارز به کجا ختم می‌شود وجود دارد. در بین کاربران این بازار همچنان دلیلی وجود ندارد که بخواهند از این ارز استفاده کنند، اما به نظر می‌رسد این موضوع در حال تغییر است. این سرمایه‌گذاری جدید توسط دولت ونزوئلا قطعا حرکتی مثبت برای استفاده از شکل جدیدی از پول است.

راه‌اندازی یک بانک برای ارزهای دیجیتالی ایده جدیدی است. این سرمایه‌گذاری خاص به چند دلیل جالب است. این کار نه تنها استفاده از ارز پترو را ترویج می‌دهد بلکه برخی از نگرانی‌های مالی که مدتی است این کشور را به ستوه آورده‌است،کاهش می‌دهد. ونزوئلا به بی‌ثباتی مالی معروف است، اما ایجاد یک بانک ارز دیجیتال می‌تواند باعث تحولات زیادی شود.

علاوه بر این، این بانک دیجیتال لزوما برای کاربران بزرگسال طراحی نشده است و دانش‌آموزان و دانشجویان را هدف قرار داده است که این هم یک پیشرفت جالب دیگر است. با این کار دولت ونزو‌ئلا نشان داده که امیدهای زیادی برای آینده کشور دارد. آشنا شدن جوانان و دانشجویان با مفهوم کریپتوکارنسی می‌تواند تاثیر مثبتی روی جامعه داشته باشد، اگرچه هنوز مشخص نیست که چه زمانی دقیقا این اتفاق رخ خواهد داد. تامین چنین سرمایه‌گذاری عظیمی آسان نیست، اگرچه دولت یک طرح شفاف راجع به آن ارائه داده است و به نظر می‌رسد هدفمند به سمت آن حرکت می‌کند.

ونزوئلا

رئیس جمهور ونزوئلا، نیکلای مادورو در این مدت این مساله را روشن ساخت که همه مدارس و دانشگاه‌های ونزویلا را ارج می‌نهد و اعتقاد دارد باید همه این موسسات، یک آزمایشگاه برای استخراج ارزهای دیجیتال داشته باشند. البته به طور دقیق مشخص نشده که منظور استخراج پترو بوده یا ارزهای دیجیتال دیگر.

در نهایت می‌توان گفت نگرانی‌هایی در رابطه با این پروژه وجود دارد، اینکه آیا در دنیای واقعی و با پشتوانه ذخایر نفتی برای این ارز دیجیتال، این پروژه چقدر مفید خواهد بود. البته نباید فراموش کنیم که اقدام رئیس جمهور این کشور و تمرکز او روی این صنعت کاملا قابل ستایش است. قطعا حتی در صورت به بار نشستن این پروژه، جوانان و مردم این کشور در این حوزه آشنایی بیشتری پیدا خواهند کرد.

منبع
the merkle

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
2 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا