اخبار اتریوماخبار عمومی

مشاجره خالق اتریوم و اقتصاددان آمریکایی؛ پیش بینی بحران مالی توسط ویتالیک!

ویتالیک بوترین یکی از بنیانگذاران اتریوم، در واکنش به بیانات گذشته اقتصاددان عرصه ارزهای دیجیتال نوریل روبینی، که او را دیکتاتور و متمرکزسازی در عرصه کریپتو را افسانه نامید، در توییتر خود اظهار داشت که روبینی در رابطه با آنچه اظهار نظر می کند آگاهی کامل ندارد و در حقیقت نباید نظری در حوزه ارزهای دیجیتال ابراز کند.

ویتالیک بوترین در توییتر خود بحران مالی را پیش بینی کرد و نوشت:

رسما پیش بینی می‌کنم که از امسال تا سال ۲۰۲۱، یک بحران مالی رخ دهد. این پیش بینی به دلیل این نیست که دانش خاصی دارم یا حتی فکر کنم که چنین دانشی دارم. بلکه ۲۵ درصد احتمال دارد پیش بینی من درست باشد و بعدها به عنوان کسی شناخته شوم که بحران مالی را پیش بینی کرده بود.

این توئیت واکنش تند روبینی را به همراه داشت به گونه ای که او اذعان کرد که :

ویتالیک بهتر است فقط در مورد چیزهایی صحبت کنی که دانشی از آنها داری. تو از سال ۲۰۱۳ قول گواه اثبات سهام دادی و ما هنوز منتظر یک سیستم مقیاس پذیر، غیر متمرکز و ایمن هستیم. اما از آنجا که قاعده سه گانه بی ثبات شما اثبات می‌کند، این امر غیرممکن است

در زمان نگارش این خبر، از آنجایی که روبینی کریپتو را یک کلاهبرداری و ثروتی جعلی می نامد، او  هنوز در حال جدال و بحث با طرفداران عرصه کریپتو در فصای توییتر است.

قابل توجه است که مبارزه کنونی روبینی زمانی آغاز شد که او، به علت پیش بینی های منفی خود، به عنوان دکتر دووم در میان مردم شناخته شده بود. او اخیرا در توییتر نوشته است که متمرکزسازی ارزهای دیجیتال یک افسانه است و حتی کره شمالی از کریپتو بیشتر غیر متمرکز شده است. او همچنین توسعه دهندگان این حوزه مانند ویتالیک بوترین را به عنوان دیکتاتورهای متمرکز توصیف کرد.

پس از توییت روبینی، چندین کاربر توییتر بلافاصله پاسخ دادند که نظر روبینی بسیار ساده لوحانه است، مخصوصا اینکه ارزهای دیجیتال مختلف هرکدام میزانی از غیرمتمرکزسازی را در خود دارند.

ویتالیک بوترین، به عنوان یکی از افراد معروف فعال حوزه کریپتو در پاسخ به اظهارات روبینی چنین اذعان کرد:

به نظرم این توصیفات عادلانه نمی‌باشد. اگر به فرآیند نظارت اتریوم بیشتر دقت کنید متوجه خواهید شد در صورت حضور یک نخبه فنی، حضور من از چیزی که به نظر می‌آید محوریت کمتری خواهد داشت.

در حالی که ویتالیک بوترین با روبینی موافقت کرد که متمرکزسازی توسعه دهندگان، صرافی ها و ماینرها و یا اعتبارسنجان یک مسئله اساسی است، اما افزود که آنها به طور فعال راه های مختلفی را مانند اجرای کلاینت چندگانه، صرافی های غیر متمرکز و ویژگی های پروتکل های مختلف در PoS برای کاهش و حل این مشکل راه اندازی کرده اند.

روبینی در حساب تویتر خود اذعان کرد:

۹۹ درصد از فضای کریپتو، یک کوین مزخرف است که با یک کوین مزخرف دیگر معامله می شود. و میانگین شکست و از دست دادن این کوین ها در سال گذشته ۹۰ درصد بوده است. بنابراین سرزمین کریپتو، سرزمین چرندیات است، گندابی است که در آن دیوانگانی با عقده های فرویدی ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته در آن شنا می کنند.

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا