اخبار عمومیاطلاعیه صرافی

خالق اتریوم: اکسچنج‌های متمرکز باید در جهنم بسوزند!

ویتالیک بوترین بنیانگذار اتریوم بیان کرد، امیدوار است هر چه زودتر شاهد از دور خارج شدن اکسچنج های متمرکز باشد. البته وی معتقد است این اتفاق هنوز قابل دستیابی نیست و زمان‌بر است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

ویتالیک در پاسخ به اینکه آیا اکسچنج های غیرمتمرکز روزی سهم بیشتری از بازار خواهند داشت این چنین گفت:

امیدوارم هر چه زودتر اکسچنج های متمرکز در آتش جهنم بسوزند. غیرمتمرکز کردن فیات و ارزدیجیتال بسیار دشوار است زیرا در نهایت مردم دنیا با پول فیات سر و کار دارند و فیات راه پرداختی متمرکز دارد. خدمات با ارزشی در این اکسچنج ها ارائه شده است که غیرمتمرکز کردن آنها قطعا دشوار خواهد بود.

وی پیش بینی کرد، راهکارهای اکسچنج غیرمتمرکز (DEX) برای مبادلات کریپتو با کریپتو بسیار کاربردی خواهند بود. زیرا آنها یک رابط کاربری مطلوب و ساده را بدون ثبت نام و حسابهای کاربری ارائه می‌دهند. به نظر وی دنیای کریپتو در آینده با این نوع اکسچنج ها بسیار زیاد مواجه خواهد شد.

با این وجود ویتالیک بوترین در این زمینه شک و تردیدهایی دارد که در نهایت کدام گزینه توسط تریدرهای بزرگ، حرفه ای و مستمر انتخاب خواهد شد. به نظر وی حتی اگر اکسچنج های متمرکز کاملا منسوخ و حذف نشوند، افزایش اکسچنج های غیرمتمرکز اتفاق خوبی است زیرا از قدرتمند شدن بیش از حد اکسچنج های متمرکز جلوگیری می‌کنند. وی بیشتر توضیح داد:

قطعا می توانیم این روند به قدرت رسیدن اکسچنج های متمرکز را پایان دهیم. این اکسچنج ها با قرار دادن توکن مشخصی در لیست خود ارزش آن را دستکاری می‌کنند و با اضافه شدن توکن‌های جدید، کارمزد ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلاری می‌گیرند!! هرچه بیشتر از این شرایط فاصله بگیریم و به شرایطی نزدیک شویم که شفافیت بیشتری وجود داشته باشد همه چیز بهتر خواهد بود.

باینننس بزرگترین اکسچنج ارز دیجیتال در ماه مارس ۲۰۱۸ اعلام کرد برنامه های تاسیس اکسچنج غیرمتمرکز آنها به اتمام رسانده است. هوبی (Huobi) نیز در ماه ژوئن اعلام کرد قصد دارد که تمام پلتفرم خود را به اکسچنج غیرمتمرکز تبدیل کند.

این امر میان اکسچنج های ارز دیجیتال در حال افزایش است، اکسچنج OKEx نیز اخیرا اعلام کرد چنانچه بسیاری از تحلیلگران از مدل اکسچنج های غیرمتمرکز (DEX) حمایت کنند، قصد راه اندازی پلتفرم اکسچنج غیرمتمرکز را دارد.

نظر شما چیست؟ آیا شما هم با استفاده از اکسچنج‌های غیر متمرکز موافق هستید؟

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا